• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072315941
  • خبرنگار : 50037

کتابخانه سیار روستایی در اسدآباد راه‌اندازی می‌شود

کتابخانه سیار روستایی در اسدآباد راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/همدان مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در این شهرستان خبر داد.

مهدی مرادیان‌تمجید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی شهرستان در مراحل پایانی خود بوده و خودروی موردنظر خریداری شده و آماده تحویل به شهرستان است که پس از تجهیز خودرو و جذب راننده فعالیت خود را در روستاهای پرجمعیت و فاقد کتابخانه شهرستان آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به هفته کودک و برنامه‌های ویژه و مختلف کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان برای کودکان تصریح کرد: در هفته کودک بیش از ۳۸ برنامه مختلف شاخص ویژه کودکان توسط کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شده است.

مرادیان‌تمجید خاطرنشان کرد: جشن ویژه کودکان با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر»، نشست کتابخوان کودکان، ساخت‌ کاردستی، بازدید کودکان از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان، قصه‌گویی کتابداران برای کودکان، معرفی کتاب، جمع‌خوانی کتاب توسط کودکان، نمایشگاه کتاب کودک، مسابقات نقاشی و رنگ‌آمیزی کودک، مسابقه کتابخوانی و اجرای نمایش کودکان کتابخوان از جمله برنامه‌های اجرا شده این شهرستان به مناسبت هفته ملی کودک بوده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه کتابخانه استاندارد شهرستان اسدآباد هم خاطرنشان کرد: پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال حاضر به عنوان تنها کتابخانه استاندارد غرب کشور بوده که از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه کتابخانه‌ای اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

مرادیان‌تمجید با بیان اینکه این پروژه برای اتمام و تکمیل صددرصدی خود به اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد تومان نیاز خواهد داشت، تصریح کرد: با ساخت‌ و بهره‌برداری کتابخانه استاندارد اسدآباد از نظر فضای کتابخانه‌ای شهری، اسدآباد به سرانه زیربنای مورد نیاز خود خواهد رسید ضمن اینکه در حال حاضر سرانه کتابخوانی این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک‌متر و ۵۵ سانتی‌متر بوده که باید به سه متر افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha