• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402072315945
  • خبرنگار : 50184

۸ ورزشکار، فقط یک مدال

معاون ورزش کرمانشاه: انتظار کسب ۶ مدال داشتیم

معاون ورزش کرمانشاه: انتظار کسب ۶ مدال داشتیم

ایسنا/کرمانشاه بازیهای آسیایی هانگژو در حالی به پایان رسید که از هشت نماینده‌ کرمانشاه در این رقابت‌ها فقط یک نفر از آنها یعنی آرین سلیمی توانست با مدال نقره به کشور بازگردد و سایر ورزشکارانمان عملکرد چندان مطلوبی نداشتند، این درحالیست که در دوره قبل این بازیها ورزشکاران کرمانشاه ۹ مدال رنگارنگ به ارمغان آوردند.

فرهمند سال افزون معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد ملی پوشان کرمانشاهی حاضر در بازیهای آسیایی هانگژو، با بیان اینکه هشت ورزشکار از کرمانشاه در این رقابتها حضور داشتند، افزود: علی حیاتی در رشته بدمینتون، آتوسا گلشاد نژاد و مهدی خدابخشی در رشته کاراته، ارشیا الماسی در رشته واترپلو، آرین سلیمی در رشته تکواندو، حسین کیهانی در رشته دوومیدانی، میلاد رشیدی در رشته تیروکمان و هیوا افضلی در رشته قایقرانی ورزشکاران کرمانشاه حاضر در بازی های آسیایی هانگژو بودند.

معاون ورزش و جوانان استان به کسب تنها یک مدال توسط نمایندگان کرمانشاه در این رقابتها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این رقابتها از بین ورزشکاران کرمانشاهی تنها آرین سلیمی در رشته تکواندو توانست نشان نقره کسب کند.

وی ادامه داد: در دوره قبل بازیهای آسیایی به میزبانی جاکارتای اندونزی ورزشکاران کرمانشاهی ۹ مدال رنگارنگ کسب کردند، اما در این دوره تنها یک مدال کسب کردیم.

سال افزون یادآور شد: چهار مدال از ۹ مدال کسب شده کرمانشاه در دوره قبل بازیهای آسیایی مربوط به ورزشکاران رشته کبدی بود که متاسفانه امسال با تبعیض رییس فدراسیون اسم ملی پوشان ما را خط زدند و هیچ نماینده ای در تیم های ملی زنان و مردان کبدی نداشتیم.

وی با تاکید براینکه انتظار می رفت از هشت نماینده استان حداقل شش نفر آنها در هانگژو مدال کسب کنند، خاطرنشان کرد: در دوره قبل بازیهای آسیایی حسین کیهانی توانست به مدال طلای سه هزار متر با مانع دست پیدا کند و برای این دوره از رقابتها هم انتظار داشتیم روی سکو برود، اما متاسفانه به علت سرماخوردگی نتوانست عملکرد خوبی داشته و مدالی کسب کند.

معاون ورزش و جوانان استان اضافه کرد: خانم گلشاد نژاد در رشته کاراته یکی دیگر از امیدهای کسب مدال ما بود که متاسفانه با بدشانسی و ناداوری از رسیدن به مدال باز ماند.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد مهدی خدابخشی در این دوره از رقابت‌ها، عنوان کرد: این ملی پوش کاراته دارای تجربه های زیادی در میادین مختلف است و امید داشتیم در هانگژو مدال آور باشد، اما عملکرد ضعیفی داشت، درحالیکه می توانست خیلی بهتر ظاهر شود.

سال افزون در خصوص عملکرد میلاد رشیدی عضو تیم ملی تیروکمان کشورمان هم گفت: برای میلاد رشیدی پیش از اعزام طی سه مرحله تجهیزات گرانی خریداری کردیم و منتظر عملکرد خوبی از او بودیم، اما متاسفانه اینگونه نشد.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه این ورزشکار برای حضور در هانگژو دیر معرفی شد، اما اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه حمایت های خوبی را از او داشت و هیچ کوتاهی در حق این ورزشکار انجام ندادیم.

معاون ورزش و جوانان کرمانشاه در ادامه گفت: علی حیاتی در رشته بدمینتون یکی دیگر از نمایندگان کرمانشاه در بازیهای آسیایی هانگژو بود که انتظار چندانی از او برای کسب مدال نداشتیم و بیشتر حمایت ما از او برای این بود که در این رقابت ها کسب تجربه کند.

وی ادامه داد: بهترین بازیکنان بدمینتون دنیا از کشورهای اندونزی، تایلند، چین و کره جنوبی در آسیا حضور دارند، بنابراین با این شرایط انتظار نمی رفت که علی حیاتی بتواند مدال کسب کند.

سال افزون با اشاره به عدم مدال آوری تیم ملی واترپلو کشورمان، گفت: در تیم ملی واترپلو هم ارشیا الماسی ورزشکار کرمانشاهی را داشتیم که در دوره قبل علاوه بر او محمد جواد عباسی هم حضور داشت و توانستند مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کنند، اما در این دوره از رقابت ها علیرغم اینکه تا مرحله پایانی رقابت ها رفتند، از کسب مدال بازماندند.

وی ادامه داد: هیوا افضلی دیگر نماینده استان در این رقابتها بود که لحظه آخر به ترکیب تیم ملی اضافه شد و با توجه به اینکه قایقرانی کرمانشاه همواره مدال آور بوده، آن را جزو رشته های مدال آور در هانگژو گذاشته بودیم، اما متاسفانه امکانپذیر نشد.

وی در ادامه با تاکید براینکه اداره کل ورزش و جوانان استان تمام تلاش خود را برای حمایت از ملی پوشان کرمانشاهی اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو داشت، افزود: به حساب تمام هیات هایی که احتمال می رفت ورزشکار اعزامی به این مسابقات داشته باشند تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار واریز کردیم تا بتوانند ورزشکارانشان را حمایت کنند.

سال افزون تاکید کرد: از طرفی بنا داشتیم پیش از اعزام یک مراسم بدرقه را برای ورزشکارانمان برگزار کنیم که به دلیل اینکه در اردوها حاضر بودند، امکانپذیر نشد، اما به حساب هر کدام از ورزشکاران اعزامی و حتی مربیان اعزامی هم حدود ۲۰ میلیون تومان واریز کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان نقش حمایتی خود را از ورزشکاران اعزامی به هانگژو به خوبی ایفا کرد، یادآور شد: اینکه چرا  ورزشکاران ما نتوانستند در این دوره از بازیهای آسیایی عملکرد خوبی داشته باشند، به هیات‌ها و فدراسیون های آنها باز می گردد که آیا اردوهای تدارکاتی و برنامه های تمرینی مناسبی را برای آنها برگزار کردند، یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha