• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402072316005
  • خبرنگار : 71290

یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد

شکست توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

شکست توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ ثبت خواهد شد. درواقع اگر مساله فلسطین حل نشود مرحله بعدی سخت تر از این خواهد بود؛ فلسطینی‌ها هر قدمی بردارند قدم بعدی محکم‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

۹ روز از عملیات طوفان الاقصی علیه جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌گذرد و با توجه به شکستی که این رژیم از عملیات نیروهای مقاومت خورد، تلاش می‌کند تا با تشدید حملات علیه مردم فلسطین و پیگیری برای انتقال مردم از سرزمین اصلی خود به مکانی دیگر بتواند برای خود اعاده حیثیت کند. 

«عماد آبشناس» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل  خود از تحولات فلسطین اظهار داشت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها چند دهه است تلاش دارند هم دشمن را در منطقه تغییر دهند و هم کاری کنند که عرب‌ها را به سمت دشمنی با ایران به جای دشمنی با رژیم صهیونیستی بکشانند، در واقع وحدت کشورهای عربی و اسلامی را بشکنند و از تفرقه میان مسلمانان و عرب‌ها به نفع خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این برهه اخیر نیز درصدد بودند تا حل مشکل مردم فلسطین را در سایه برده و کاری کنند کشورهای عربی بدون رسیدن به خواست شان (تشکیل دو دولت و احقاق حقوق مردم فلسطین) به سمت مصالحه رفته و فلسطین حامی نداشته باشد و مردم از مناطق فلسطین نشین خارج شده و به مکان دیگری منتقل شوند.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: بنابراین با این شرایط فلسطینی‌ها در دو راهی سختی قرار داشتند، تصمیم سختی بود چون حتما رژیم صهیونیستی نسبت به چنین عملیاتی واکنش نشان می‌داد، اما به هر حال باید کاری می‌کردند تا دوباره مساله فلسطین به فضای بین‌المللی برگردد و به همه جهانیان یادآوری شود که باید راه حلی برای مساله فلسطین پیدا کنند.

آبشناس خاطرنشان کرد: به نظر هدف اصلی عملیات طوفان الاقصی همین بود که اکنون محقق شده و همه جهان متوجه شده‌اند که عملا باید فکری برای حل مساله فلسطین کنند تا مشکل فلسطینی‌ها بر طرف شود.

شکست توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی


این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: از سوی دیگر کشورهای عربی که به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌رفتند و یا آنهایی که روابط خود را برقرار کرده بودند مجبور شدند عقب‌نشینی کنند زیرا فضای اجتماعی جامعه عربی پشت و در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی است و این عادی‌سازی روابط موقعیت سیاسی رهبران آن‌ها را به خطر می‌اندازد، بنابراین امروز مردد شده‌اند.

وی یادآور شد: حتی برخی کشورها مانند مصر که ۵۰ سال پیش معاهده صلح کمپ دیوید را امضا کردند، می‌بینیم که اخیرا فایل صوتی از حسنی مبارک منتشر شده که با یک هماهنگی قبلی بوده با این مضمون که اگر اسرائیل کاری انجام دهد از معاهده صلح خارج شده و جنگ با اسرائیل را آغاز می‌کنیم  و یا در جای دیگری می‌بینیم که ملکه اردن در شبکه ایکس پیغامی را منتشر می‌کند که اشغالگر حق دفاع مشروع ندارد. در نتیجه کشورهایی که ده‌ها معاهده صلح با اسرائیل را امضا کرده بودند تغییر موضع داده اند.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: بنابراین تمام نقشه‌ها، برنامه‌ها و توطئه‌هایی که چیده بودند برای این که اسرائیل دشمن نباشد و به جای آن ایران را دشمن نشان دهند، از بین رفت و اکنون همه پیکان ها به سمت اسرائیل است.

هیئت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطین در غزه و پیامدهای آن هشدار داد که اگر جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید اسرائیل فوراً متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و عواقب گسترده‌ای را به همراه داشته باشد که مسئولیت آن بر عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سمت بن‌بست هدایت می‌کنند.

شکست توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی

آبشناس همچنین  با بیان این که میان کشورهای اسلامی وحدتی ایجاد شده که در دهه های اخیر آن را مشاهده نمی کردیم، گفت: زمانی که به مقدسات مسلمانان قرآن و پیامبر اهانت می کردند اهداف‌شان این بود تا واکنش مسلمانان را بسنجند که آیا به مرحله‌ای از بی‌غیرتی رسیده‌اند تا آن‌ها بتوانند توطئه‌های خود را دنبال کنند اما به یکباره همه چیز تغییر کرد و خواهیم دید این عملیات در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در پایان گفت: آنها به خوبی می دانند اگر به دنبال حل مساله فلسطین نروند مرحله بعدی سخت تر از این خواهد بود و فلسطینی ها هر قدمی بر می دارند قدم بعدی محکم‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha