• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402072316096
  • خبرنگار : 50649

ثبت ۲ درخت کهنسال ارسنجان فارس در فهرست آثار ملی ایران

ثبت ۲ درخت کهنسال ارسنجان فارس در فهرست آثار ملی ایران

ایسنا/فارس سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس از ثبت ۲ میراث طبیعی فارس در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدتقی قلعه‌نویی امروز، ۲۳ مهرماه گفت: ۲ میراث طبیعی فارس در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب دی‌ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۲۵ ه، هیئت‌وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «درخت سنگ بنه مروارید سبز ارسنجان» واقع در استان فارس، شهرستان ارسنجان بخش مرکزی ، شهر ارسنجان، ۴ کیلومتری شمال غرب ارسنجان، تک‌درخت بنه مروارید به شماره ۱۱۶۸ مورخ ۱۶ مرداد۱۴۰۲  و همچنین  ثبت «درخت کهنسال اسلام آباد ارسنجان » واقع در استان فارس شهرستان ارسنجان بخش مرکزی، مسیر جاده تنگ شکن به روستای اسلام آباد به شماره ۱۱۷۸مورخ ۵ مرداد ۱۴۰۲ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیدند.

قلعه‌نویی اظهار کرد: ۲ آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آثار بر عهده این سازمان خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثارشود، ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۰۷:۲۶

والا از این درختا دوتا هم در منطقه داراب من بلدم که روی سنگ بزرگ رشد کردن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۱۴:۰۱

نظر من راجع به این آثار خوب است و می گویم یکی از درختان از زمان هخامنشیان است که تا الان بر رو یی ای تخته سنگ مانده و خیلی عجیبه پس باید مراقب زیادی بشه توسط باستان شناسان و بسیار آثار باستانی مهمی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۲۱:۵۵

عالیه مراقبت باید بشه ازشون خشک نشده یا خرابش نکنندتشکر