• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402072316108
  • منبع : قوه قضاییه

معاون راهبردی قوه قضاییه:

مجتمع شوق‌ زندگی در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است

مجتمع شوق‌ زندگی در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به لزوم هم‌افزایی دست‌اندرکاران در حوزه اطفال و نوجوانان گفت: مجتمع شوق زندگی نتیجه یک کار جمعی و مشترک بین دستگاه‌های متولی در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است که در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه، در مراسم افتتاح مجتمع شوق زندگی اظهار کرد: مجتمع شوق زندگی نتیجه یک کار جمعی و مشترک بین دستگاه‌های متولی در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان است که در سند تحول قضایی مورد توجه ویژه است.

وی افزود: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که در سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید یک نقطه عطف بود که تقسیم کار ملی در حوزه اطفال و نوجوانان را مشخص کرد. افراد متعددی سال‌ها زحمت کشیدند تا قانون حمایت از اطفال ونوجوانان در سال ۹۹ در مجلس مصوب شد و افتتاح مجتمع‌های شوق زندگی نتیجه آن زحمات است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به لزوم هم افزایی افزود: در سال‌های قبل، دستگاه‌های مختلف در بخش‌های مختلف مستقلا کار می‌کردند، اما حالا همه بخش‌ها در کنار هم و به صورت یکپارچه و سریعتر عمل می‌کنند.

وی یادآور شد: بر اساس اصول مدیریتی اگر ما بتوانیم با سرعت بیشتری از نتایج کارها بازخورد بگیریم، بهتر می‌توانیم مدیریت کنیم. به عنوان مثال کاری انجام می‌شود در یک دستگاه و بعد به دستگاه دیگر می‌رود و دست به دست می‌شود. اما وقتی ما کنار هم باشیم و سریع‌تر بازخورد بگیریم نتیجه بهتر معلوم می‌شود و لذا با این رویکرد مجتمع‌های شوق زندگی شکل گرفته است.

 صاحبکار خراسانی به شکل‌گیری شوق زندگی در شهر مشهد با زحمات خانم عابدین‌زاده در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: وی در مشهد مقدس دستگاه‌ها را هماهنگ کرد، شهرداری پای کار آمد و دولت محلی و سازمان‌های ملی جمع شدند و مفهومی به نام مجتمع شوق زندگی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف معاونت راهبردی این است که تجارب موفق را در کل قوه قضاییه گسترش دهد و حتما این تجربه موفق متناسب با اقتضائات هر منطقه در کشور گسترش خواهد یافت و اکنون در تهران سومین مجتمع شوق زندگی افتتاح می‌شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: در پی این هستیم که با همکاری دادستانی کل کشور این رویکرد را متناسب با ویژگی‌های بومی هر استان در کشور گسترش دهیم و تا پایان سال ۱۴۰۲ هر ماه شاهد افتتاح این مجتمع‌ها در شهرهای بزرگ خواهیم بود.

وی افزود: نکته مهم در این مجتمع‌ها حضور خیرین است. در دولت و قوه قضاییه توان محدودی داریم، اما مردم ما مردم خوبی هستند و با دلسوزی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

صاحبکار خراسانی گفت: با همکاری معاونت راهبردی، دادستانی کل کشور و وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور، برنامه‌ای تحت عنوان نشست انتقال تجارب و تعامل بین مجتمع‌های شوق زندگی برگزار خواهد شد.

وی درباره مدل اجرایی مجتمع‌های شوق زندگی هم افزود: نظارت عالیه بر عهده دادستانی هر شهر است. مدیریت اجرایی با سازمان بهزیستی کشور و شهرداری‌ها است و خیرین هم در این کار نقش دارند. البته همه بخش‌ها مثل نیروی انتظامی مکمل این کار بزرگ هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha