• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402072316109
  • منبع : نمایندگی سمنان

معارفه مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان سمنان

معارفه مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان سمنان

ایسنا/سمنان در مراسمی با حضور مسوولان ارشد استانی و پزشکی قانونی و همچنین با حضور اعضای شورای قضایی استان، آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید پزشکی قانونی استان سمنان برگزار شد.

 در این آیین که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد ضمن تجلیل از خدمات مهدی نوروزی مدیرکل پیشین پزشکی قانونی استان، جعفر منتظری به عنوان مدیرکل جدیدس اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان معارفه شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ۲۳ مهرماه در این آئین گفت: پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه و تحلیل های کارشناسی شده مقدمات صدور حکم عادلانه را فراهم می کند.

محمدجعفر عبدالهی با برشمردن برخی از ویژگی های مسئولیت در نظام اسلامی اظهار کرد: وقتی شخصی در این جایگاه خطیر قرار می گیرد باید از بهترین شاخص های فردی و کاری برخوردار باشد تا با فهم و تدبیر عمیق و شایسته تصمیم گیری کند.

وی عنوان کرد: جدای از ضرورت برخورداری مدیر از دانایی و توانایی لازم، کمبود اعتبارات مالی باعث می شود که دامنه خدمت رسانی از سرعت لازم برخوردار نباشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: انتظار می رود در تخصیص اعتبار به سازمان های تابعه قوه قضائیه درمقایسه با دیگر نهادهای اجرایی، توازن در توزیع منابع مالی رعایت شده، تا با رفع کمبودها تکریم مراجعین به درستی انجام شود.

عبدالهی نظریه‌های پزشکی قانونی را در مسیر تحقق حقیقت مهم ارزیابی کرد و افزود: در جایگاه یک سازمان وابسته به قوه قضائیه، پزشکی قانونی با کار فنی، تخصصی و تجزیه و تحلیل های کارشناسی شده ابزارهای رساندن قاضی به حق و حقیقت را فراهم می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه برای صدور احکام قضایی مقدماتی نیاز است وتصریح کرد: اظهارنظرهای موثر و واقع بینانه پزشکی قانونی جهل و ابهامات را از پرونده ها زدوده و موجبات صدور احکام برمبنای واقعیت را مهیا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha