• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402072316154
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد:

نیازمند شناسایی بدنه مردمی حوزه فرهنگ و هنر در استان ها هستیم

نیازمند شناسایی بدنه مردمی حوزه فرهنگ و هنر در استان ها هستیم

ایسنا/گیلان مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، تحقق جریان سازی فرهنگی مردم محور را با مشارکت مجموعه‌های فرهنگی مردمی دانست و ادامه داد: نیازمند شناسایی بدنه مردمی حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها هستیم.

مهدی رمضانی امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به سبقه فرهنگی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان در دوره های مختلف تاریخ فرهنگ ساز بوده و به ویژه در سده اخیر شاهد این فرهنگ سازی در مقاطع حساس بوده ایم.

وی ریشه فرهنگ مقاومت را در نهضت میرزا کوچک خان جنگلی دانست و افزود: گیلان خاستگاه فرهنگ مقاومت است که از سردار جنگل به یادگار مانده و ثبت و صادر شده و لذا امروز شاهد درخشش و تبلور فرهنگ مقاومت در خاورمیانه هستیم که تبدیل به الگویی برای جهانیان شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  امروزبا بیان اینکه فلسطین و غزه و لبنان نمادی از فرهنگ مقاومت هستند، تصریح کرد: اگر شاهد علمداری جمهوری اسلامی در منطقه و غرب آسیا هستیم، به واسطه نهادینه شدن فرهنگ مقاومتی است که میرزا کوچک خان نهال آن را کاشت.

رمضانی، با اشاره به حضور چهره های شاخص و فرهیخته فرهنگی و هنری و ادبی در استان گیلان، گفت: گیلان مهد شخصیت هایی است که اثرگذاری فرهنگی دارند و لذا نمی توان به راحتی از اثرگذاری فرهنگی مردمان این دیار گذشت.

وی فرهنگ مردم گیلان را آمیخته با ادب و هنر و کرامت و تواضع و حسن خلق و مهمان نوازی دانست و عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم و تاکید وزیر ارشاد، تحقق عدالت فرهنگی و توجه به سرمایه های فرهنگی در اقصی نقاط کشور است و لذا همه سرمایه‌های مادی و معنوی وزارتخانه را به این سمت سوق دادیم.

مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد، از افزایش اعتبارات فرهنگی استان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: برای انجمن‌های فرهنگی - هنری شامل موسیقی و نمایش و تجسمی و شعر و ادب در استان‌ها مبلغ یک میلیارد تومان را تخصیص دادیم که در بودجه ملی دیده شده است.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری جریان فرهنگی فعال و پویا و با نشاط در همه استان‌ها، اضافه کرد: در راستای مردمی‌سازی فرهنگ، قرارگاه شهید آوینی را در سطح وزارتخانه تشکیل دادیم و لذا در همه استان ها از جمله گیلان باید از ظرفیت‌های مردمی فرهنگی و هنری استفاده شود.

رمضانی تحقق جریان سازی فرهنگی مردم محور را با مشارکت مجموعه‌های فرهنگی مردمی دانست و ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی همه شهرستان ها پای کار بیاید؛ همچنین نیازمند شناسایی بدنه مردمی حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها هستیم.

مرتضی رضایی صوفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز، زیبایی‌های گیلان را محدود به سرسبزی و منابع طبیعی و کوه و دریا ندانست و اظهار کرد: گیلان به واسطه بزرگانی که داشته و دارد، همواره در تاریخ می‌درخشد.

وی با اشاره به جایگاه والای فرهنگی استان گیلان، افزود: گیلان مهد اهالی قلم و اندیشه و هنر است و باید تمام همت خودمان را برای رفع دغدغه‌های این قشر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از عبدالرضا علی پناه، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تقدیر به عمل آمد و امیرحسین طاهری به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha