• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402072316189
  • منبع : نمایندگی سمنان

شهر پلکانی مجن میزبان اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی

شهر پلکانی مجن میزبان اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی

ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن خبر داد.

مرتضی نظری امروز، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با دعوت از عموم مردم و گردشگران برای حضور در این رویداد گردشگری، اظهار کرد: اولین جشنواره گردشگری سیب‌درختی مجن که با هدف معرفی هویت فرهنگی و اجتماعی منطقه، برنامه‌ریزی شده جمعه پیش رو ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر مجن برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: بازدید از باغات، اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات محلی، باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای ورزش باستانی و زورخانه‌ای و … از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

نظری ادامه داد: پذیرایی از مدعوین با آش محلی، نان تفتان و ...، بازدید از آبشار تنگه داستان و بافت پلکانی مجن و..از دیگر برنامه‌های این جشنواره فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود: این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری مجن، اداره میراث‌فرهنگی، شهرستان شاهرود، اداره جهاد کشاورزی بخش بسطام، کارگروه کشاورزی مجن، انجمن سیب، بنیاد برکت و باغداران این منطقه برگزار می‌شود.


مجن که به دلیل بافت قدیمی این شهر و پلکانی بودن آن سبب شده که این شهر به ماسوله کویر اشتهار دارد از مناطق ییلاقی و زیبای استان سمنان در شهرستان شاهرود است. این شهر به واسطه جاذبه‌هایی نظیر شهر پلکانی مجن،آیین های کهن، منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری آبشار تنگه داستان،سد «مجن» و..هر ساله گردشگران زیادی را پذیرایی می‌کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha