• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072316246
  • خبرنگار : 50175

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

احیا و بازسازی ۷ رشته قنات بروجرد با بیش از سه میلیارد اعتبار

احیا و بازسازی ۷ رشته قنات بروجرد  با بیش از سه میلیارد اعتبار

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: طی شش ماه سال جاری بیش از سه میلیارد برای احیاء و بازسازی ۷ رشته قنات در شهرستان هزینه شده است.

جواد گودرزی امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی شش ماه امسال در مرحله اول ۵ رشته قنات با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی بازسازی و احیا شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲ رشته قنات در روستای بیاتان از روستاهای شهر اشترینان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد از محل اعتبارات ملی سیل سال ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ‌بر ۸۵۰ میلیون تومان احیا و مرمت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت جلسات توجیهی بهره‌برداران جهت استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار برگزار شده و برای تشکیل، تکمیل و اخذ استعلام پرونده‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۵.۵ هکتار و آبیاری تحت فشار تجمیعی در سطح یک هزار و ۴۷۶ هکتار نیز اقدام شده است.

گودرزی اضافه کرد: همچنین طراحی و اصلاح دفترچه طرح‌های آبیاری تحت فشار شهرستان به میزان ۴ هزار و ۹۸۳ هکتار انجام شده است.

وی طرح در کارگروه آب و خاک ۶ هزار و ۹۱۳ هکتار، تکمیل پروژه آبیاری کم فشار مزرعه سلیمان کشته روستای ونایی، تعامل با امور منابع آب شهرستان جهت اخذ حق آبه برای پروژه‌های آبیاری تحت فشار، پاسخ به استعلامات اداره امور منابع آب شهرستان و بازدیدهای مکرر از پروژه‌های در حال اجرای قنوات شهرستان و تهیه صورت وضعیت‌های مربوطه را از دیگر اقدامات شش‌ماهه سال جاری برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: پروژه‌های قنوات ملی مرحله دوم از محل اعتبارات ملی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

گودرزی اظهار کرد: در مدت یاد شده عملیات اجرایی پروژه احداث استخر ذخیره آب فخرآباد از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ و عملیات اجرایی پروژه احداث کانال آب‌بر روستای زرشکه از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha