• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402072416403
  • خبرنگار : 50444

افزایش ۵۸ درصدی پرداخت صدقه از طریق QR کد در خراسان شمالی

افزایش ۵۸ درصدی پرداخت صدقه از طریق QR کد در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از رشد ۵۸ درصدی میزان صدقات پرداخت شده از طریق کد QR نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبرداد.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کمیته امداد به منظور دسترسی راحت تر مردم به پرداخت صدقه علاوه بر شیوه های سنتی، استفاده از روش‌های نوین و الکترونیک برای پرداخت صدقه را نیز فراهم کرده است، اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، مردم خیر و نیکوکار استان دو میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال صدقه از طریق کد QR پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی گفت: مردم خیر خراسان شمالی طی نیمه اول امسال در مجموع ۴۶ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند که بیشترین مبلغ صدقه پرداخت شده از طریق صندوق های صدقات کوچک به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی ۹۳ هزار مشترک وجود دارند که کمک های خود را از طریق کد QR به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندوق های صدقه نصب شده در معابر یک هزار و ۲۴، صندوق جانمایی شده در اماکن یک هزار و ۴۳۸ و تعداد صندوق های کوچک توزیع شده نیز ۸۹ هزار صندوق است.

الهی راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این استان در مجموع ۸۸ هزار ۴۰۹ صندوق صدقات کوچک، یک هزار و ۴۵۵ صندوق اماکن بزرگ، یک هزار و ۱۶ صندوق معابر بزرگ و بیش از ۹۵ هزار مشترک کد QR وجود دارد.

وی گفت: صدقات جمع آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

الهی راد ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به منظور پرداخت صدقات اقدام و کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha