• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072416511
  • خبرنگار : 50160

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ماهنشان:

پناهگاه حیات وحش انگوران برای متخلفان امن نیست

پناهگاه حیات وحش انگوران برای متخلفان امن نیست

ایسنا/زنجان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ماهنشان گفت: محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش انگوران روز گذشته یک فرد متخلف را به جرم شروع به شکار چهارپایان دستگیر کردند.

حسین‌علی ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از فرد متخلف یک قبضه اسلحه قاچاق به همراه یک تیر فشنگ چارپاره و یک تیرفشنگ ساچمه‌زنی کشف و ضبط کردند. فرد متخلف جهت رسیدگی به تخلفات خود به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

وی در رابطه با جرم بودن شکار حیوانات و جانوران وحشی، ادامه داد: طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی شکار حیوانات و جانوران وحشی حفاظت‌ شده بدون مجوز قانونی جرم بوده و مجرمان به حبس از سه ماه تا سه سال و جزای نقدی از یک و نیم میلیون ریال تا ۱۸ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه انتشار فیلم و تصویر حیوان‌آزاری در فضای مجازی و شکار غیرمجاز حیوانات حفاظت شده نیز جرم بوده و برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره به طور شبانه‌روزی مشغول پایش و رصد در مناطق تحت مدیریت و اراضی آزاد استان هستند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با شکارچیان و صیادان غیرمجاز برخود جدی و قاطع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، پناهگاه حیات وحش انگوران به صورت مدام پایش می‌شود و در واقع با رصد مستمر محیط بانان، این پناهگاه برای شکارچیان متخلف امن نیست.

این پناهگاه، زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و پازن (بز کوهی) و دیگر گونه‌های جانوری ازجمله خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک‌پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه‌ای، سس، زرده پر و اسبله است.

پناهگاه حیات وحش انگوران در جنوب شرق منطقه حفاظت‌شده انگوران واقع شده و از سال ۱۳۴۹ به حفاظت درآمده و از سال ۱۳۵۴ نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت ۲۹ هزار و ۸۳۳ هکتاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha