• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402072416690
  • خبرنگار : 50204

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی اراک:

مصرف نان کامل از ابتلا به چاقی و دیابت پیشگیری می‌کند

مصرف نان کامل از ابتلا به چاقی و دیابت پیشگیری می‌کند

ایسنا/مرکزی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از مزایای نان کامل را جلوگیری از چاقی برشمرد و گفت: جلوگیری از دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی و سکته ها و ....از دیگر مزایای این نان برای انسان است.

اردلان زیلابی ۲۴ مهر در همایش احیای نان کامل در اراک، اظهار کرد: استان مرکزی را یکی از استان های پیشگام در حوزه پروژه نان کامل برشمرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش ها آگاهی رسانی به عموم مردم و کسب تجربه برای بهتر شدن کیفیت نان است.

وی افزود: در ایران حدود ۵۰ درصد قوت و کالری مردم توسط نان تامین می شود و طبیعتا این قوت باید مورد توجه زیادی قرار گیرد تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مواد مغذی لازم به بدن انسان برسد.

وی با بیان اینکه اظهار کرد: موضوع نان سالیان طولانی در کشور ما مورد توجه و بررسی قرار ‌گرفته است، افزود: هدف از برگزاری این همایش ها آگاهی رسانی به عموم مردم و کسب تجربه برای بهتر شدن کیفیت نان است،

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با توجه به کمبود روی و برخی مواد مغذی در نان در گذشته،  نهضتی در خصوص پخت نان کامل به راه افتاد تا مواد مغذی لازم در نان موجود شود.

زیلابی ادامه داد: نان کامل حاوی مواد مغذی و سبوس لازم است و سبب پیشگیری از بروز بسیاری بیماری ها می شود. اگر نان، کامل نبوده و از مواد کافی برخوردار نباشد و مواد غیراستاندارد در آن استفاده شود، سیستم گوارشی انسان را دچار مشکل می کند.

وی اضافه کرد: اصلاح فرایند سبوس گیری در بخشی از آردهای کشور و هدفگذاری تولید و تامین حداقل ۱۵ درصد از آرد و نان کشور با آرد کامل در یک بازه زمانی دوساله با مشارکت فعالان زنجیره تامین گندم تا نان، در جهت ارتقای سلامتی و ایجاد مزایای اقتصادی از چشم اندازهای نهضت احیا و ترویج نان کامل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۱۲:۲۱

مسئولین طوری می گویند مردم نان کامل مصرف نمی کنند که انگاربیچاره ملت نان را خودشان در خانه تهیه می کنند