• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402072416834
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته است

روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته است

ایسنا/اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر اهمیت ارزیابی تغذیه‌ای توسط مشاوران تغذیه در بیمارستان‌ها تأکید کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رامین نسیمی دوست با اشاره به نامگذاری ۲۴ مهر ماه با عنوان روز جهانی غذا گفت: این روز به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده است و در این روز سازمان های بین المللی به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست تلاش می کنند.

وی اظهار کرد: استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن آوری از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه، موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می شود.

معاون درمان دانشگاه بیان کرد: روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته و روز هم دردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی یعنی غذا محروم هستند.

نسیمی دوست با اشاره به اهمیت تغذیه در بیمارستان‌ها گفت: موضوع تغذیه در بیمارستان‌ها یک مسئله اساسی است و باید به آن توجه ویژه شود، زیرا با توجه به مواردی مانند تغذیه می‌توان هزینه‌های درمان را کاهش داد و درمان سیر بهتری پیدا می‌کند.

وی افزود: تغذیه یکی از ارکان مهم سیر درمان بیمار است و باید به تغذیه بیمار توجه ویژه شود و در بیمارستان‌ها موضوع تغذیه به صورت تخصصی مطرح است، زیرا ممکن است رژیم غذایی یک بیمار با بیمار دیگر متفاوت باشد، در نتیجه هم سفارش غذای بیمار و هم طبخ غذا و هم سرو غذا درباره بیماران مطرح بوده و بر همه این موارد توسط متخصصان و کارشناسان تغذیه در بیمارستان‌ها تحت عنوان خدمات غذایی و به صورت حرفه‌ای نظارت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر اهمیت ارزیابی تغذیه‌ای توسط مشاوران تغذیه تأکید داریم و درباره برخی بیماری‌ها به صورت اولویت دار ارزیابی تغذیه‌ای بیماران انجام می شود و حتی فرم‌های خاصی برای این کار در نظر گرفته شده که در پرونده بیمار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور غذایی که پزشک تعیین می‌کند کارشناسان تغذیه وظیفه دارند غذای بیمار را بر اساس آن رژیم تهیه کنند و بیمار تا زمانی که در بیمارستان حضور دارد از آن رژیم غذایی پیروی کند و حتی پس از ترخیص هم باید رژیم غذایی او مشخص باشد.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha