• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402072416898
  • منبع : بازار

بلیط چارتری و لحظه آخری چه مزیت هایی دارند؟

بلیط چارتری و لحظه آخری چه مزیت هایی دارند؟

یکی از راه‌های مدیریت هزینه‌های سفر، رزرو بلیط لحظه آخری و ارزان است. اگر اهل سفر هستید و مایلید ارزان سفر کنید، در صورت رزرو بلیط ارزان، تا حد زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده‌اید. زیرا معمولا عمده هزینه سفر مربوط به رزرو بلیط هواپیما است. اما بلیط لحظه آخری را چطور پیدا و رزرو کنیم؟ مزایای بلیط لحظه آخری چیست؟ آیا این نوع بلیط معایبی هم دارد؟ در ادامه با مزایای بلیط چارتری و لحظه آخری آشنا خواهیم شد.

بلیط چارتری چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تو دی،زمانی که یک شرکت گردشگری، صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص و در مدت زمانی معین اجاره می‌کند، اصطلاحا آن را چارتر کرده است. ممکن است تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما چارتر شوند یا همه صندلی‌ها به اجاره فرد چارترکننده درآیند. اما در نهایت چارتر کننده می‌تواند با نرخ دلخواه خود بلیط بفروشد. البته، قیمت بلیط باید در محدوده قیمت و تا سقف تعیین شده از سوی هواپیمایی کشوری باشد.

بلیط لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری، همان بلیط چارتر است که معمولا با قیمت پایینی به فروش می‌رسد. اگر در تاریخ یا ساعت نزدیک به پرواز هنوز صندلی‌های چارتر شده خالی باشند و بلیط آنها به فروش نرفته باشد، چارترکننده وارد عمل می‌شود. یک ترفند فروش چارترکننده پرواز این است که برای پر کردن صندلی‌ها، قیمت بلیط را کاهش می‌دهد. به همین دلیل است که بلیط لحظه آخری معمولا بلیط ارزانی است.

البته این قضیه همیشه صادق نیست. ممکن است در ساعت‌های نزدیک به پرواز، ظرفیت همه پروازهای مسیر مورد نظر شما تکمیل باشد؛ در این صورت، معمولا" چارترکننده پرواز بلیط را با قیمت بالاتری به فروش می‌رساند چون تقاضا برای بلیط مورد نظر بالا است.

مزایای بلیط لحظه آخری چیست؟

اولین و بهترین مزیت بلیط لحظه آخری، ارزان بودن آن است. اگر زیاد سفر می‌کنید، این کاهش هزینه برای شما مناسب است. حتی اگر گاه به گاه سفر می‌روید، ارزان بودن بلیط می‌تواند خوشایند باشد البته در صورتی که اهل برنامه‌ریزی برای سفر نباشید؛ چون برای رزرو بلیط لحظه آخری باید آماده سفر باشید و اغلب فرصت زیادی برای بستن چمدان و راهی شدن ندارید.

مزیت دیگر بلیط لحظه آخری و ارزان این است که این بلیط‌ها معمولا در پروازهای چارتر موجود هستند که در مسیرهای محبوب و پررفت و آمد وجود دارند. پس اگر مقصد سفر شما یک شهر پرگردشگر است، احتمال اینکه پرواز چارتری و لحظه آخری پیدا کنید زیاد است.

البته، بلیط لحظه آخری معایب دیگری هم دارد. برای مثال چون در تاریخ یا ساعت نزدیک به پرواز این بلیط را رزرو می‌کنید، امکان تغییر در بلیط وجود ندارد؛ مثلا اگر قصد داشته باشید بلیط خود را تغییر تاریخ دهید یا لغو کنید، این امکان وجود ندارد. حتی اگر یک روز مانده به پرواز هم بخواهید تغییراتی اعمال کنید، ممکن است امکان آن وجود نداشته باشد یا با جریمه زیاد انجام شود.

بلیط چارتری و لحظه آخری چه مزیت هایی دارند؟

چطور بلیط لحظه آخری بخریم؟

بلیط لحظه آخری به دلیل ارزان بودن پرطرفدار هم هست. گاهی با کاهش قیمت بلیط، در مدت چند دقیقه پرواز پر می‌شود. بنابراین، باید این بلیط را در اسرع وقت خریداری کنید. برای اطلاع از پروازهای ارزان باید به سامانه‌های جامع فروش بلیط هواپیما مانند فلای‌تودی مراجعه کنید.

در فلای‌تودی، با بررسی تقویم قیمتی می‌توانید ابتدا ارزانترین پروازها را مشاهده کنید و بعد از میان تمام پروازهایی که نمایش داده می‌شوند انتخاب کنید. این سامانه، با دسترسی به بیش از ۹۰۰ ایرلاین در سراسر دنیا به تمام پروازهای سیستمی، چارتری و لحظه آخری دسترسی دارد و آنها را به ترتیب از ارزانترین قیمت نمایش می‌دهد. سپس با چند کلیک می‌توانید پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید.

نحوه رزرو بلیط لحظه آخری

برای رزرو بلیط لحظه آخری، وارد سایت فلای تودی شوید، سپس، از بین پرواز داخلی یا خارجی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه، مبدا، مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران و نوع پرواز خود را مشخص کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. در این قسمت، تمام پروازهای موجود در مسیر مورد نظر شما از ارزانترین قیمت نمایش داده می‌شود. از تقویم قیمتی نیز می‌توانید پروازهای ارزان را مشاهده کنید.

سپس، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید، اطلاعات شخصی مسافر یا مسافران را وارد و با پرداخت هزینه بلیط رزرو خود را کامل کنید. در آخر، بلیط برای شما به صورت پیامک و ایمیل ارسال خواهد شد.

بلیط چارتری و لحظه آخری چه مزیت هایی دارند؟

خرید بلیط لحظه آخری از فلای تودی

فلای‌تودی، مرجع کامل رزرو بلیط هواپیما و هتل است. سایت فلای‌تودی، موتور جستجوی پیشرفته‌ای دارد که در مدت چند ثانیه ارزان‌ترین پروازها را در مسیر مورد نظرتان نمایش می‌دهد. با کمک سرویس اطلاع از آخرین قیمت‌ های فلای‌تودی هم می‌توانید پرواز به مقصد مورد نظرتان را به همراه تاریخ انتخاب کنید و سپس ایمیل خود را وارد کنید تا در صورت تغییر قیمت به شما اطلاع رسانی شود.

پس اگر سفر لازم هستید، به فلای‌تودی سر بزنید و بلیط لحظه آخری خود را با ارزانترین قیمت‌ها رزرو کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha