• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402072416981
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مازندران

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مازندران

ایسنا/مازندران معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: نخستین همایش بین‌المللی سیره شناسی آیت الله مصباح یزدی در مطالعات اسلامی به ابتکار مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار می‌شود.

فاطمه اردشیری ۲۴ مهر ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری اولین‌ همایش بین‌المللی سیره شناسی آیت الله مصباح یزدی در مطالعات اسلامی به ابتکار مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش به نام حوزه علمیه خواهران استان مازندران در پایگاه استنادی علوم اسلامی Isc ثبت شده است.

وی افزود: با توجه به شعاع وجود علمی و معنوی آیت الله مصباح یزدی صرفاً منحصر به جغرافیای سرزمین ایران اسلامی نبوده و شاهد نفوذ اندیشه‌های این عالم ربانی به‌عنوان یک فیلسوف سیاسی در اقصی نقاط عالم از ممالک اسلامی و غیراسلامی هستیم.

اردشیری تصریح کرد: بنابراین حوزه این همایش را بین‌المللی تعریف کرده‌ایم و لذا در این همایش شاهد همکاری مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های مهم و مقیم داخلی و خارجی همچون موسسه آموزش عالی امام‌خمینی(ره)، جامعه المصطفی و بخش خواهران جامعه المصطفی یعنی بنت الهدی، دانشگاه ادیان و مذاهب، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، دانشگاه مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه قرآن و حدیث و حتی مدارس علمیه‌ای از هندوستان و آمریکا هستیم.

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مازندران

این مسئول در بخشی از سخنانش به  جایگاه شخصیت علامه مصباح به عنوان یک اندیشمند، فقیه و فیلسوف اشاره و بیان کرد: همواره در طول تاریخ به مرور زمان، با گذار از مبدأ، شاهد برخی انحرافات از اصول و ارزش‌ها هستیم که خواص جامعه باید در آن برهه نقش خود را به شایستگی ایفا کنند و کوتاهی در این زمینه، شکست آن انقلاب و عدم تحقق اهداف و آرمان های آن نظام را درپی خواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران یادآور شد: علامه مصباح از جمله اندیشمندانی در دوره معاصر بود که در کنار مسائل مذهبی و علمی، به مسائل سیاسی اهتمام ویژه‌ای داشت و پیوسته در صحنه سیاسی به صورت یک عنصر فعال حضور داشتند و با موضع گیری‌های به موقع خود در برهه‌های حساس انقلاب، نقش موثری در تحولات سیاسی اجتماعی داشته و در تمام مراحل زندگی، آنچه که از وظیفه‌اش تشخیص می‌داد دنبال می‌کرد.

این مسئول اضافه کرد: علامه مصباح یزدی بدون توجه به ملامت ملامت‌گران و سرزنش سرزنشگران و یا خوشایند دیگران، مواضع خویش را علنی و صریحاً اعلام می‌کرد.

اردشیری تصریح کرد: ایشان دانشمندی بود که علاوه بر شاگردپروری، «جریان‌ساز» هم بود و مهم‌تر از همه اینکه این جریان سازی، «مستمر» و «موثر» واقع می‌شد، به طوری که یک فرد بود، اما تبدیل به یک جریان و تحول آفرین در انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه آئین اختتامیه این همایش بین‌المللی چهارشنبه ۲۶مهر ماه جاری در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی به موقع و با بصیرت نخبگان سیاسی و اجتماعی همچون آیت الله مصباح در برهه‌های حساس تاریخ توانست از بروز بحران‌های اجتماعی جلوگیری و جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: به عقیده علامه مصباح، اگر خواص به سمت مثبت تغییر کنند، جامعه به سمت پیشرفت و تعالی حرکت خواهد کرد و اگر به سمت منفی تغییر کنند، بحران و نابودی جامعه را به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha