• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072417048
  • خبرنگار : 50176

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

جویندگان کار در لرستان به دنبال مهارت‌های فنی و شغلی لازم باشند

جویندگان کار در لرستان به دنبال مهارت‌های فنی و شغلی لازم باشند

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر ترویج فرهنگ کار جمعی در بین جوانان گفت: جویندگان کار در استان به دنبال مهارت‌های فنی و شغلی لازم باشند و در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را کسب کنند.

سید فرهاد ناصری نیا امروز ۲۴ مهرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در دنیای امروز علم و مهارت لازم و ملزوم همدیگر هستند، اظهار کرد: کثرت دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد در کشور منجر به افزایش فارغ‌التحصیلان که بیشتر این افراد فاقد مهارت‌های فنی و شغلی هستند و بیشتر تمایل به استخدام در بخش دولتی دارند و ظرفیت استخدام در ادارات کشور بسیار محدود بوده و آموزش‌های مهارتی برای این افراد جهت جذب در بازار کار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد جویندگان کار در لرستان تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: طی شش‌ماهه سال جاری بیش از هزار نفر در کاریابی‌های غیردولتی سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸۴ نفر این افراد زن و ۶۰۲ نفر مرد هستند.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: میانگین سنی افراد جونده کار بین ۲۵ تا ۳۴ سال است که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها فاقد مهارت‌های شغلی و فنی بوده و باید برای کسب مهارت‌های لازم به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

ناصری نیا به فعالیت بیش از ۲۳ کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی در استان اشاره کرد و گفت: مراکز کاریابی می‌توانند با رصد بازار کار سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشند و با توجه به پایش بازار کار و با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان به شناسایی فرصت‌های شغلی و تأمین نیرو برای بنگاه‌های اقتصادی استان کمک کنند.

وی ادامه داد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به دفاتر کاریابی استان معرفی شده که با هماهنگی‌های لازم مراکز کاریابی ۳۳۴ تعداد نفر در واحدهای اقتصادی لرستان بکار گمارده شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه مراکز کاریابی معرفی کارجویان فاقد مهارت به فنی و حرفه‌ای استان را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و ظرفیت بسیار خوبی که در مراکز آموزشی این اداره‌کل در سطح استان جهت مهارت افزایی جویندگان کار فاقد مهارت وجود دارد اقدام به راهنمایی و معرفی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار با توجه به نیاز خود و بازار کارکردیم.

ناصری نیا تصریح کرد: طی شش‌ماهه سال جاری مراکز کاریابی استان تعداد ۱۶۷ جوینده کار را به مراکز فنی و حرفه‌ای جهت یادگیری و ارتقاء مهارت‌های شغلی معرفی کرده‌اند.

وی ارتقاء فرهنگ کار و ترویج فرهنگ کار گروهی و جمعی را به‌عنوان مؤثرترین عامل ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: با بسترسازی و ایجاد تغییرات بنیادین در نگرش افراد به مقوله کار و کارآفرینی می‌توان مسائل کلان اقتصادی و اجتماعی موجود را نظیر نرخ بالای بیکاری، وضعیت معیشتی مردم، جایگاه و سهم استان در درآمد و تولید ملی و آسیب‌های اجتماعی را بهبود داده و در نهایت شاهد رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی باید با توجه به نیاز بازار کار و ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی با دانشگاه‌ها جهت پویایی و مهارت افزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد شغل و کارآفرینی تدابیر لازم را انجام دهند و حداقل بتوانند با توجه به مهارت که به دانشجویان ارائه می‌دهند بخشی از آنان را جذب بازار کار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha