• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072417153
  • خبرنگار : 50604

۱۷هزار هکتار از اراضی کلاله زیر کشت کلزا می‌رود

۱۷هزار هکتار از اراضی کلاله زیر کشت کلزا می‌رود

ایسنا/گلستان رئیس جهاد کشاورزی کلاله با اعلام اینکه سهمیه امسال این شهرستان برای کشت کلزا، هفده هزار هکتار است، گفت: تلاش می‌کنیم با رعایت تناوب کشت و توجه به بارش‌های مناسب پائیزی به این سطح برسیم.

رحیم دانشور شامگاه دوشنبه، ۲۴ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون با ۸۵۳ کشاورز برای کشت بیش از ۵ هزار و ۶۳۵ هکتار دانه روغنی کلزا قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: با شروع سال آبی جدید و بارش مناسب باران در هفته‌های گذشته بستر اراضی وسیع کشاورزی کلاله برای کشت محصولات پاییزه به خصوص کلزا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه امسال شهرستان کلاله برای کشت کلزا، ۱۷ هزار هکتار است، اظهار کرد: کشت کلزا به سبب سهمی که در تولید روغن خوراکی دارد، گامی مهم در جهت بی‌نیازی از واردات روغن بوده و علاوه برآن با ایجاد تناوب در کشت سبب کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله حاصلخیزی خاک و مبارزه با آفات، تقارن دوره رشد این محصول با نزولات آسمانی و امکان کشت بصورت دیم را از مزیت‌های کلزا برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم با رعایت تناوب کشت و توجه به بارش‌های مناسب پائیزی سهم ۱۷ هزار هکتاری کشت کلزا در شهرستان را محقق کنیم.

دانشور با بیان اینکه کشاورزان طرف قرارداد در کلاله، در بیش از ۲۰۰ هکتار کاشت را به انجام رسانده‌اند، گفت: جهاد کشاورزی بین کشاورزان طرف قرار داد، تاکنون بیش از یک هزار و ۱۵۰ تُن سبد کودی و افزون بر ۳۰ هزار کیلوگرم انواع بذر هیبرید مورد تایید توزیع کرده است.

این مقام مسئول رطوبت خاک و شرایط آب و هوایی شهرستان کلاله را برای کشت کلزا مناسب دانست و تصریح کرد: کشاورزانی که علاقه مند به کشت کلزا هستند هرچه سریعتر برای عقد قرارداد به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و از کودهای مناسب و بذرهای اصلاح شده بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله سطح زیر کشت کلزار در سال گذشته در این شهرستان را در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: در شهرستان ۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha