• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517260
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل صمت استان اعلام کرد

طرح توسعه صنایع بزرگ همدان/ رشد صنعتی تویسرکان

طرح توسعه صنایع بزرگ همدان/ رشد صنعتی تویسرکان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر حمایت از طرح‌های توسعه در واحدهای صنعتی این استان، از طرح توسعه شرکت شیشه و شرکت صنایع غذایی سحر همدان خبر داد.

احمد شانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌گذار حمایت از طرح‌های توسعه در واحدهای صنعتی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران شناخته شده و واقعی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: طرح‌های توسعه‌ در شرکت شیشه و شرکت سحر که میزان تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد، از جمله این حمایت‌ها است.

وی ادامه داد: شرکت شیشه در کل دوره فعالیت خود تا قبل از استقرار دولت سیزدهم ۷۵ میلیون قطعه ظرفیت داشت اما در حال حاضر با پیشرفتی که با اضافه کردن تنها یک بخش جدید داشتیم، بیش از ۹۰ میلیون قطعه به ظرفیت تولید آن افزودیم.

شانیان اظهار کرد: همه ظرفیت‌های اضافه‌شده به طور کامل بر مبنای تولید صادرات‌محور است، یعنی صادرات شرکت شیشه از سال گذشته نسبت به مدت مشابه افزون بر ۱۰۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به طرح توسعه و افزایش ظرفیت صنایع غذایی سحر، مطرح کرد: میزان تولید این واحد بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و اعتقاد داریم این‌گونه حمایت‌ها از سرمایه‌گذاران واقعی در استان رونق تولید و اشتغال را رقم می‌زند.

شانیان با تأکید بر پیشرفت‌های صنعتی در سراسر استان، خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها در شهرستان‌هایی همچون تویسرکان قابل لمس‌تر است چراکه دو سال اخیر تعداد واحدهای صنعتی و واحدهای در دست اقدام رشد ۳۰ درصدی دارند و در چنین شرایطی حتی رشد یک درصد صنعت حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: این امر نشان از تحولی بزرگ در صنعت استان به ویژه در برخی از شهرستان‌ها است؛ به طور مثال در تویسرکان شهرک داروسازی به‌عنوان زیرساختی بسیار مهم برای توسعه سرمایه‌گذاری فراهم است.

به گفته شانیان، حمایت از سرمایه‌گذاران علاوه بر توسعه تولید و بهبود اوضاع اقتصادی استان موجب اطمینان و آرامش‌خاطر سرمایه‌گذاران می‌شود چراکه در سنوات قبل دعوت از سرمایه‌گذاران با تجربه‌های ناموفقی مواجه شده که هزینه سرسام‌آوری بر استان تحمیل کرده و فایده‌ای برای این منطقه نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha