• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517281
  • خبرنگار : 50034

همدان به دنبال تغییر در روش برف‌روبی

همدان به دنبال تغییر در روش برف‌روبی

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه امسال آمادگی خوبی برای برف‌روبی در زمستان ایجاد شده است، گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تغییر در شیوه برف‌روبی اختصاص داده شده است.

حامد جلیلوند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح‌های تحقیقاتی در حوزه برف‌روبی انجام شده است، اظهار کرد: در سال ۹۷ کارهای تحقیقاتی درباره برف‌روبی انجام شده بود که در حوزه خدمات شهری پیگیری مجدد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسه و نمک از نظر زیست‌محیطی مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که تغییر محسوسی در زمینه برف‌روبی ایجاد شود و این روش تغییر یابد که این طرح امسال به صورت پایلوت در دو، سه خیابان شهر همدان اجرا خواهد شد و در صورت موفقیت در سایر خیابان‌ها انجام می‌گیرد.

جلیلوند با تأکید بر اصلاح و تغییر روش‌های برف‌روبی، افزود: روش فعلی برف‌روبی روش دی‌آیسینگ است که در این روش یخ‌زدگی ایجاد و این موضوع باعث افزایش مصرف ماسه و نمک در معابر شهر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: در کشورهای پیشرفته اجازه نمی‌دهند یخ‌زدگی اتفاق بیفتد و بدون استفاده از ماسه و نمک عملیات برف‌روبی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پایش دستگاه‌ها و اصلاحات لازم درباره برف‌روبی انجام می‌شود، بیان کرد: این طرح به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که در روزهای برفی از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند تا در معابر با مشکل  مواجه نشوند، درباره استفاده از وسایل نقلیه عمومی در روزهای برفی تصریح کرد: سال گذشته فعالیت اتوبوس‌ها را ۲۴ ساعته کردیم اما مردم استقبال نمی‌کردند و امسال به طور قطع برنامه داریم در روزهای برفی حداکثر بهره‌وری را در حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم.

جلیلوند با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، خاطرنشان کرد: سیل‌برگردان شرقی شهر همدان در مسیر بلوار مطهری اجرا شده و سیل‌برگردان غربی که از حوزه بالادست گنجنامه به سمت دانشگاه علوم پزشکی و بوعلی است، هنوز اجرایی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در سیل‌برگردان غربی باید طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرا شود، ادامه داد: این بخش خارج از محدوده شهری به حساب می‌آید و باید طرح‌های آبخیزداری وآبخوان‌داری اجرا شود اما با این حال شهرداری چند سالیست که پیگیر اجرای این طرح است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به نقشه جامع طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر همدان، بیان کرد: کارهای مطالعاتی سیل‌برگردان غربی شهر همدان انجام شده و به منطقه ابلاغ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۹:۴۳

چرا توضیح ندادید با چه روشی می خواید برف روبی کنید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۲۳:۴۴

لطفا به راه همدان تا سنندنج هم رسیدگی کنید پراز پرتگاه خطرناک وروشنایی بسیار کم وبسیار حادثه خیز