• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402072517286
  • خبرنگار : 50123

هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت است

هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هدف انجمن اولیا و مربیان کمک به نظام تعلیم و تربیت و حل مشکلات و مسائل مدرسه است که بها دادن به مفاهیم ارزشمندی همچون مشورت و خرد جمعی در این انجمن موضوعیت دارد و عملیاتی می‌شود. 

ذوالفقار علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان که هر ساله از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار «تربیت حکیمانه، حکمرانی خانواده» برگزار می‌شود و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس با رویکرد تخصصی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کارگروه‌های فرهنگی و هنری، عمرانی و سازندگی، آموزش و پژوهش، ورزش و سرگرمی، سلامت و بهداشت و دینی، معنویت و اخلاق از امروز همزمان با سراسر کشور در استان انتخاب و تشکیل می‌شوند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه انتخابات این انجمن در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه استان برگزار شده یا در حال برگزاری است، تصریح کرد: هر ساله در قالب بخشنامه و از طریق رسانه‌های مجازی، در همه مدارس با اطلاع‌رسانی لازم از اولیا دعوت می‌شود تا برای نقش‌آفرینی در این انجمن وارد عرصه شوند.

علیخانی بیان کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس می‌توانند در مشاوره، همفکری، همراهی، استفاده از مهارت‌های اولیا، حمایت‌های مالی به مدرسه و پیشبرد نظام تعلیم و تربیت کمک کنند که مدارس نیز با برگزاری مستمر آموزش‌های مورد نیاز اولیا و متناسب با زیست بوم هر منطقه با استفاده از مدرسان تخصصی آموزش خانواده، به آگاهی افزایی اولیا کمک می‌کنند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: مدارس در پرتو تعامل مطلوب اولیا و مربیان می‌توانند در موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی، فرزندآوری، فرزند پروری، پیشگیری از مصرف موادمخدر، ارتقای سواد رسانه، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، حجاب و عفاف، تربیت دینی و... را به اولیای دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

علیخانی بیان کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان در واقع فرصتی برای حضور والدین دانش‌آموزان در مدارس است که در وهله نخست در قالب انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس تجلی می‌یابد و پدران و مادرانی که علاقه‌مند باشند، از توانایی برخوردار بوده و دغدغه بیشتری برای کمک به فرایند تعلیم و تربیت در مدارس داشته باشند و خواهان یاری به مدیر و عوامل مدرسه فرزندان خود هستند، برای انتخابات اعلام آمادگی می‌کنند و در روزی که مجمع اولیا و مربیان برگزار شود، به عنوان کاندیدا ایده‌ها و نظرات خود را بیان می‌کنند و از سوی دیگر اولیای دانش‌آموزان منتخب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه انجمن اولیا و مربیان متشکل از اولیای منتخب و مجموعه عوامل مدرسه است، گفت: هدف این انجمن کمک به نظام تعلیم و تربیت و حل مشکلات و مسائل مدرسه است که بها دادن به مفاهیم ارزشمندی همچون مشورت و خرد جمعی در این انجمن موضوعیت دارد و عملیاتی می‌شود. 

علیخانی یادآور شد: رویکرد تعامل و همکاری اولیا و مربیان این امکان را به عوامل مدرسه می‌دهد تا از توانایی و ظرفیت والدین دانش‌آموزان در جهت کمک به پیشبرد فرایند تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان در بسیاری از موارد دغدغه پیشرفت و بهبود مدرسه فرزند خود را دارند و از هیچ کمک مالی و مشاوره‌های بر حسب توانایی و بضاعت خود فروگذار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: قطعاً خانواده به عنوان اولین بستر تعلیم و تربیت می‌تواند اطلاعات خوبی را در خصوص روحیات و توانمندی‌ها یا ضعف‌های دانش‌آموز خود در اختیار مربیان و معلمان مدرسه قرار دهد و لذا در پرتو این تعامل و همدلی اولیا و مربیان، اهداف آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان بهتر و مطلوب‌تر محقق می‌شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha