• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072517387
  • خبرنگار : 50463

جاده گازی همچنان طرحی بلاتکلیف در شهر یزد؛

توافق مشروط دانشگاه یزد با شهرداری

توافق مشروط دانشگاه یزد با شهرداری

ایسنا/یزد دانشگاه یزد همچنان ایجاد بلوار مصوب مدیریت واحد شهری در سال 1394 از اراضی خود جهت اتصال بلوارهای پارسائیان و طروات که به جاده گازی موسوم است را منوط به قبول شروط خود از سوی شهرداری می‌داند و به اجرای این شروط جهت رفع بلاتکلیفی این طرح اصرار دارد.

شورای شهر یزد همچنان بر همکاری دانشگاه یزد برای واگذاری اراضی خود جهت تکمیل طرح شهیدان پارسائیان موسوم به جاده گازی اصرار و پافشاری دارد ولی تا به امروز کش و قوس‌های فراوانی بین دانشگاه و مسئولین مدیریت شهری پیش آمده است؛ از سوی دیگر مسئولان دانشگاه یزد به مراتب اعلام کرده‌اند که برای گذر این جاده از اراضی دانشگاه شرط‌هایی دارند که اگر شهرداری آن‌ها را نپذیرد، اجازه ساخت آن را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش رئیس دانشگاه نسبت به خبر عبور بلوار از اراضی دانشگاه:

« هیچ توافق جدیدی  بین دانشگاه و شهرداری یزد صورت نگرفته است »

در همین رابطه «عزیزالله سیفی» رئیس شورای شهر یزد اخیراً در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت این طرح عمرانی، گفت: با دانشگاه به توافق کامل رسیدیم و نقشه برداری از راضی دانشگاه را نیز شروع کرده‌ایم.

وی افزود: جاده گازی همانطور که از قبل هم طراحی شده بود با گذر از اراضی دانشگاه یزد، بلوار شهدای گمنام را به انتهای بلوار شهیدان اشرف وصل خواهد کرد و با ایجاد این جاده ۳۰ درصد از ترافیک محدوده صفاییه کاهش پیدا خواهد کرد. 

هر چند که مسئولان دانشگاه یزد چندین بار و با انجام مصاحبه‌های متعدد اعلام کردند که در صورت پذیرفتن شرط‌های دانشگاه از سوی شهرداری و شورای شهر، با اجرای این طرح توافق خواهند کرد ولی چندی پیش برای نشان دادن اصرار اکید خود در این باره، اقدام به ساخت و ساز در این اراضی شامل ساخت تفرجگاه خانوادگی و اختصاصی دانشگاهیان و اجرای طرح معطل مانده رینگ دسترسی اراضی جنوبی و غربی دانشگاه یزد براساس طرح جامع دانشگاه با هدف تکمیل دسترسی به اراضی ذخیره توسعه دانشگاه و ارتباط با اردوگاه فرهنگی کوهستان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه کردند.

اراضی دانشگاه یزد، محل گذر جاده گازی
اراضی دانشگاه یزد، محل گذر جاده گازی

بیشتر بخوانید:

« اصرار مسئولان شهر بر همکاری دانشگاه یزد جهت تکمیل جاده گازی »

با وجود این که مسئولان شورای شهر بارها یک طرفه خبر از توافق با دانشگاه داده‌اند اما گویا تاکنون این توافق‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته و مسئولان دانشگاه همچنان قبولی شروط خود را برای واگذاری این اراضی به شهرداری اعلام میکنند به طوری که اخیراً «عباس کلانتری» رئیس دانشگاه یزد در مورد توافق مطرح شده از سوی رئییس شورای شهر که در بالا قید شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چندی پیش یک سری توافقاتی با شورای شهر و شهرداری یزد و با حضور استاندار انجام شده است که در صورت تصویب این توافق نامه در هیات امنای دانشگاه یزد و ابلاغ آن به دانشگاه، امکان اجرای ادامه جاده گازی یا به عبارتی بلوار شهیدان پارسائیان از اراضی دانشگاه امکان پذیر است.

وی افزود: در این توافق نامه مصوب شده است که به دلیل مسدود شدن راه ارتباطی دانشگاه با خوابگاه متاهلین پس از ساخت ادامه این بلوار از اراضی دانشگاه، شهرداری یزد باید دو پل به صورت روگذر یا زیرگذر را برای دسترسی به خوابگاه متاهلین، در این بلوار برای دانشگاه ایجاد کند.

کلانتری در خصوص یکی دیگر از شرط‌های دانشگاه برای واگذاری اراضی خود، گفت: همچنین در این توافق نامه مصوب شده است که سند بخشی از زمین‌های دانشگاه از سوی شهرداری به تجاری تغییر کاربری داده شود و تمام بدهی‌های دانشگاه که از نوع پرداخت عوارض به شهرداری است نیز بخشیده و اسناد زمین‌های دو طرف اراضی دانشگاه به دانشگاه تحویل داده شود.   

با تمام این تفاسیر مردم همچنان امیدوارند در پس این کش و قوس‌ها، روزی شاهد پایان بلاتکلیفی این طرح پرحاشیه پس از چندین سال باشند.

توافق مشروط دانشگاه یزد با شهرداری

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۳:۵۶

لطفا موازی کاری نکنید. کنارگذر پشت خلدبرین عملیاتی شود و کنار گذر فعلی بشود اتوبان شهری یزد.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۵ ۱۷:۴۷

ایشالله هرچه سریعتر این معبرنیزافتتاح شود