• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072517394
  • خبرنگار : 50160

اضافه شدن ۱۶۰ کیلومتر به راه‌های اصلی استان زنجان

اضافه شدن ۱۶۰ کیلومتر به راه‌های اصلی استان زنجان

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام است، گفت: طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر راه اصلی تعریض و بهسازی شده است.

سیداحمد خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعریض و چهاربانده کردن محورهای استان هم ضروری وهم نیاز به اعتبار بالایی دارد، اظهار کرد: فراهم‌سازی شرایط لازم برای جابه‌جایی سریع، ایمن، روان، ارزان، مطمئن و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل وظیفه‌ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسان‌ها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت راه‌وشهرسازی علاوه بر ماموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است، اظهار کرد: وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این استان دارای بیش از ۵۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل  ۲۰۰ کیلومتر آزادراه،۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی،۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.

خلیلی گفت:حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از محورهای مواصلاتی استان و افزایش حوادث جاده‌ای نگاه ویژه‌ای را جهت ارتقاء محورهای آن از سوی مسئولان امر می‌طلبد.

وی ادامه داد: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان به عنوان مجری پروژه‌های تفویضی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بیش از ۵۴۰ کیلومتر مجموع طول راه است که به دلیل افزایش حجم ترافیک، نیاز به چهاربانده شدن دارند، گفت: طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر از این مقدار با مشخصات راه اصلی احداث شده است.

خلیلی با یادآوری اینکه ادامه عملیات اجرایی شامل تعریض، بهسازی و چهار بانده کردن این محورها ادامه دارد، گفت: تلاش ما بر این است در سال جاری نزدیک به۲۰ کیلومتر که شامل حدود ۱۰ کیلومتر از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و ۱۰ کیلومتر هم از قطعه یک زنجان –سلطانیه-ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال‌جاری به مرحله آسفالت‌ریزی و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha