• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517511
  • خبرنگار : 50237

وجود ۱۵۵ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد در استان همدان

وجود ۱۵۵ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد در استان همدان

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده همدان یکی از استان‌های موفق در بحث ساماندهی معتادان متجاهر است و دو مرکز ماده ۱۶، ۴۵ مرکز ماده ۱۵ و ۱۵۵ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد برای کاهش آسیب در استان همدان وجود دارد.

حمزه عبدکوند سه‌شنبه ۲۵ مهر در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان، با بیان اینکه با دستور استاندار این مجمع در استان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: جزو سیاست‌ها و رویکردهای دولت سیزدهم این است که با مشارکت‌ها و همراهی مردم در مسائل مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد از ظرفیت و توان خیرین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران در سالیان متوالی با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و اعضای شورا مانند بهزیستی، آموزش و پرورش و زندان‌ها و تمام ۲۵ اعضای این شورا در کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری داشتند،افزود: مردم استان همدان همواره در بحث خیرین پیشرو و پیشگام بودند و با دستور استاندار این پنجمین مجمع خیرین در سال‌جاری است که امسال و گذشته شکل گرفته که از این مجامع خیرین می‌توان به خیرین سلامت، مدرسه‌ساز، امنیت‌ساز و ... اشاره کرد.

عبدکوند با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی به طور اختصاصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد فعالیت دارد که امروز این مجمع خیرین در استان همدان تشکیل می‌شود، اضافه کرد: رویکرد دولت در مردمی‌سازی مشارکت‌ها و فعالیت‌ها است و از فعالان این حوزه برای تشکیل و حضور در مجمع خیرین یاریگران زندگی دعوت شده است.

وی با بیان اینکه با تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان دری باز می‌شود که بتوان آسیب‌های اجتماعی حوزه اعتیاد را کاهش داد، اضافه کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری اعتیاد و مواد مخدر اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی کشور است بنابراین حوزه اعتیاد چندوجهی، گسترده و پیچیده بوده و لازمه آن مشارکت مردم است و هر جا و قسمتی مردم ورود کرده و در فعالیت‌های مختلف کمک حال بودند، شاهد موفقیت‌های روزافزون بودیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان همدان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، همدان یکی از استان‌های موفق در بحث ساماندهی معتادان متجاهر است و دو مرکز ماده ۱۶، ۴۵ مرکز ماده ۱۵ و ۱۵۵ مرکز و کلینیک ترک اعتیاد برای کاهش آسیب در استان همدان وجود دارد و اقدامات فرهنگی و پیشگیری عام با محوریت آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی در حال انجام بوده و در مدارس استان به خوبی اجرا می‌شود به طوری که از ۳۵۰ هزار دانش‌آموز استان بیش از ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش طرح یاریگران زندگی هستند و شش کمیته زیرنظر شورای هماهنگی استان فعال است.

عبدکوند در پایان گفت: امیدواریم برای پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد همه دست به دست هم داده و با شعار "همه با هم، نه به اعتیاد" یاریگر هم باشیم و در این حوزه ورود کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha