• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402072517517
  • خبرنگار : 50189

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد

داشتن سواد سیاسی؛ یک امر ضروری برای همه نیروهای نظامی

داشتن سواد سیاسی؛ یک امر ضروری برای همه نیروهای نظامی

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نیروهای نظامی عمیقاً باید تحلیل سیاسی بلد باشند و تحلیلگر باشند اما در جناح‌های سیاسی نباید ورود پیدا کنند. فهم سیاسی یک امر ضروری برای همه نیروهای نظامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز ۲۵ مهرماه در دیدار مسئولان عقیدتی سیاسی‌ ارتش در کرمان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی ارتش اظهار کرد: ماموریت شما از دو جهت عقیدتی و سیاسی مهم و حساس است که باعث حرکت انسان در زندگی‌اش می‌شود و اگر قصور شود به سمتی که به نفع انسان نیست، سوق می‌یابد.

او ادامه داد: ارتش عصاره غیرت یک ملت است و قدرت، ابهت و شوکت ملت در نیروهای مسلح هر کشور که بخش مهم آن ارتش است، جلوه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که سهم ارتش در اقتدار هر کشور کم نیست، تصریح کرد: اعتقادات و سیاست اگر مبنای تصمیم‌گیری باشد، باید در دو بعد معرفتی و ایمانی به گونه‌ای فرد اقناع شود که نتیجه آن در رفتارهای فرد بروز و ظهور کند.

امام جمعه کرمان ایمان و سیاست را دو امر مهم دانست و اظهار کرد: اعتقادات بسیار مهم است و شناخت، اعتقادات را یا تغییر می‌دهد یا تکمیل می‌کند. انسان در بالاترین و پایین‌ترین رتبه، هم اعتقادی و هم سیاسی است. اگر این دو مورد از انسان گرفته شود، چیزی از آن نمی‌ماند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارتش در جامعه تصریح کرد: اگر در کشوری امنیت نباشد، پیشرفت در آن کشور اتفاق نخواهد افتاد ضمن آنکه آرامش از زندگی رخ برمی‌بندد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد دوست‌محمدی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی‌ ارتش در منطقه کرمان نیز در این دیدار با یادآوری رشادت‌ها و اقدامات و عملیات‌ غرورآفرین ارتشیان در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: آموزش بسیار مهم است و کلاس‌های عقیدتی سیاسی را با حضور پیشکسوتان برگزار می‌کنیم.

عبدالرسول محمودی، جانشین و معاون هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش نیز بیان کرد: فعالیت‌های ما نشر و گسترش مباحث معنوی، اعتقادی و سیاسی است.

او افزود: در حوزه‌های مختلف آموزش کارکنان و خانواده‌ها و دوره‌های بصیرت و حلقه‌های معرفت نیز برگزار می‌شود.

محمودی با اشاره به فعالیت روابط عمومی سازمان، ارتباط با رسانه‌ها و جلسات هماهنگی با سایر قوا که هادیان سیاسی و اعضای تبیان ارتش شرکت دارند، گفت: برگزاری کلاس های اخلاق ویژه کارکنان، نهضت حفظ قرآن کریم و ... را از دیگر فعالیت‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha