• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072517527
  • خبرنگار : 50160

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور:

حفظ هویت روستا نیازمند توجه به مسائل کیفی‌ است

حفظ هویت روستا نیازمند توجه به مسائل کیفی‌ است

ایسنا/زنجان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به ضرورت حفظ هویت روستاها تأکید کرد و گفت: برای حفظ هویت روستا در درجه اول باید به مسائل کیفی در روستا ها توجه کنیم.

مهیار نورعلی پیش از ظهر امروز (۲۵ مهرماه) در همایش روز روستا به حل مشکل بیمه دهیاران پاره وقت اشاره کرد و افزود: این اقدام در دست پیگیری است و برای این منظور بسته‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: دهیاران منشأ خدمات متعددی در روستاها هستند ولی باید به این نکته واقف باشند که آنان منتخب شوراها هستند و نباید انتظار داشته باشند برای چند دوره دهیار باقی بمانند.

وی افزود: در استخدام نیروهای مورد نیاز دهیاری‌ها، امتیازاتی برای افرادی که چند دوره دهیار بوده و تجربه‌های مختلفی را کسب کرده‌اند، در نظر گرفته شده است‌.

نورعلی اظهار کرد: متاسفانه روستاها مولد بودنشان را از دست دادند و از دست دادن این ویژگی، از دست دادن هویت روستایی است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در مناطق روستایی زیرساخت ایجاد نکرده است، افزود: با این وجود باید کاری کنیم که نقش مولد بودن روستاها تقویت شود.

در ادامه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با بیان اینکه با تاسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، گفت: ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقای درجه پیدا کردند که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

وجیه‌اله بیگدلی از اختصاص ۱۵۸ میلیارد تومان وام کم بهره به دهیاری‌های این استان برای خرید ماشین آلات خبر داد و اظهار کرد: تاکنون تعدادی ماشین‌آلات سنگین و سبک از این محل برای دهیاری‌های استان تامین شده است.

وی تصریح کرد: در استان وحدت خوبی در حوزه پیگیری برنامه‌های توسعه روستایی وجود دارد و کارهای بزرگی در دولت سیزدهم در جهت عمران روستایی استان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته این استان براساس اطلاعات سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌های کشور (منتاک)، در اجرای طرح‌های عمران روستایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد، افزود: امسال نیز برای پیشبرد طرح‌های عمرانی در سطح روستا برنامه‌ها و اقدامات قابل توجهی در دست اجراست؛ به‌طوری‌که امسال در طرح‌های افتتاحی هفته دولت ، استان زنجان جزو رتبه‌های برتر کشور بود و این پیشتازی در مقایسه با استان‌های بزرگ معنای بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با تاسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، گفت همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقای درجه پیدا کردند که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین آلات به دهیاری ها بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha