• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072517575
  • خبرنگار : 50355

خسارت ۵۵۰ میلیارد ریالی گرد و غبار به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس

خسارت ۵۵۰ میلیارد ریالی گرد و غبار به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس

ایسنا/خراسان رضوی  مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: هجوم گرد و غبار سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد وارد می‌کند.

یحیی فیضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خسارت ریزگردها و گرد و غبار به بخش‌های مختلف شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: به لحاظ کمی بر اساس محاسبات انجام شده، هجوم گرد و غبار سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد وارد می‌کند که بیشترین خسارت‌ها مربوط به واحدهای عملیاتی است.

وی خسارت وارد شده به واحدهای عملیاتی را رقمی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر خسارات مستقیم(کمی)، خسارات غیر مستقیم (کیفی) از جمله مشکلات روحی روانی کارکنان، افزایش مهاجرت کارکنان و خانواده‌ها، کمبود نیروی کار در اثر مهاجرت، عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آسیب به فضای سبز و ... نیز از اثرات وقوع گرد و غبار و ریزگردها بوده است.

فیضی همچنین با بیان اینکه ریزگردها علاوه بر بخش فنی و عملیاتی، فضای سبز را نیز تحت تأثیر قرار داده است، پرشدن کاسه‌های آب پای درختان، عدم تنفس درختان و خشک شدن درختان، مدفون شدن لوله‌های آبیاری قطره‌ای و اختلال در آبیاری، عدم طراوت و شادابی و ...از اثرات ریزگردها بر فضای سبز ذکر کرد.

وی در ادامه به خسارت ریزگردها به بخش خدمات رفاهی و بخش حمل و نقل اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: در بخش خدمات رفاهی به کارگیری نیروی انسانی بیشتر برای نظافت جاده، معابر، تجهیزات و ...از اثرات زیانبار ریزگردها بوده است، همچنین در بخش حمل و نقل ریزگردها باعث افزایش سرویس‌های دوره‌ای، تعویض برد الکترونیکی اتوبوس‌های کارکنان، پاک‌سازی خطوط انتقال آب و جاده دسترسی و مسدود شدن جاده مواصلاتی سرخس به پالایشگاه شده است.

فیضی در پاسخ به این سؤال که آیا میزان خسارت ریزگردها به بخش انسانی نیز برآورد شده است، گفت: به دلیل گستردگی تأثیرات ریزگردها بر نیروی انسانی و اینکه خسارت‌های وارده بیشتر از نوع کیفی است، برآورد خسارت در این بخش قابل محاسبه نیست، اما نکته‌ای که در مورد خسارت ریزگردها به نیروی انسانی قابل ذکر است، این‌که آمار مراجعات پزشکی به دی کلینیک غدیر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش ۴۶ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، خاطرنشان کرد: آمار سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به دلیل شیوع اپیدمی کرونا آمار ثبت نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha