• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517609
  • خبرنگار : 50035

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی:

ایجاد اشتغال برای معتادان را نشانه گرفته‌ایم

ایجاد اشتغال برای معتادان را نشانه گرفته‌ایم
عکس آرشیوی است

ایسنا/همدان مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور گفت: در مجمع خیرین یاریگران زندگی در وهله اول ایجاد اشتغال برای معتادان را نشانه گرفته‌ایم.

حسن حمزه‌زاده سه‌شنبه ۲۵ مهر در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان، با بیان اینکه اکنون یک‌سال از تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی می‌گذرد، اعلام کرد: مجوز مجمع خیرین یاریگران زندگی به شماره ۱۴۳۷۷۷ توسط وزارت کشور تصویب و صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امروز بیستمین استان اقدام به راه‌اندازی این مجمع می‌کند، اظهار کرد: این مجمع یک تشکل مردم‌نهاد در سطح ملی و بین‌المللی است و مجوز ما همچون خیرین مدرسه‌ساز ملی بوده و می‌توانیم در آن‌سوی آب‌ها نیز نمایندگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دهه ۷۰ با تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز نهضت مدرسه‌سازی در کشور شکل گرفت، افزود: دهه ۸۰ نیز مجمع خیرین سلامت راه‌اندازی شد و در دهه جدید نیز مجمع خیرین یاریگران زندگی به راه افتاده است‌.

حمزه‌زاده تصریح کرد: دست یک معتاد را گرفتن، بازگرداندن به موقعیت اصلی خود و برگرداندن به خانواده به عنوان عمود زندگی، زمانی میسر است که فرد بهبودیافته یک شغل آبرومند با درآمد مکفی داشته باشد و بتواند به ارتقاء خانواده کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه در مجمع خیرین یاریگران زندگی در وهله اول ایجاد اشتغال را نشانه گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگترین معضل کارخانه‌ها کمبود نیروی کار است و فاصله معتاد با اعتیاد به اندازه فاصله با نخستین ساقی است بنابراین باید این سیکل را اصلاح کرده و اشتغالزایی توسط کارآفرینان و همزمان حمایت از خانواده‌های معتادان را داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز صنایع فعال کم نیست و می‌توان این موضوع را محقق کرد؛ به عنوان مثال در شهر لالجین، هنرمندان در عرصه سفال فراوان هستند و این کارآفرینان می‌توانند در مراکز ماده ۱۶ حضور یابند و معتادان مهارت بیاموزند و حقوق خوبی دریافت کنند و پس از خروج در صنایع مشغول به‌کار شوند، اینها نمونه‌های تثبیت شده از اشتغالزایی برای افراد بهبودیافته است‌ تا دیگر شاهد معتادان متجاهر، گورخواب، کارتن‌خواب و کف‌خواب در سطح جامعه نباشیم و آمار ۹۸ درصد بازگشت معتادان به اعتیاد را کاهش دهیم.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور به برگزاری دو انتخابات هیأت امنا و هیأت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان همدان اشاره کرد و گفت: نخستین نشست مجمع بعدازظهر امروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha