• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402072517618
  • خبرنگار : 50035

امام جمعه همدان:

برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند

برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند

ایسنا/همدان امام جمعه همدان با بیان اینکه متأسفانه برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند و باید برای آن تدبیری اندیشید، مطرح کرد: دسترسی به خوابگاه مناسب و دارا بودن حداقل امکانات رفاهی یکی از نیازهای مهم برای دانشجویان است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی سه‌شنبه ۲۵ مهر در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان، به جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و مقاومت و مقابله مردم فلسطین اشاره و اظهار کرد: ۷۰۰ کودک فلسطینی در جنایات این چند روزه به شهادت رسیدند که در هیچ قاعده‌ای از کنوانسیون‌های حقوق بشر و قواعد حقوق بین‌الملل جایگاهی ندارد اما حمایتی از این مظلومیت در سطح جهانی صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در عرصه‌های تربیتی، مطرح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم و باعث عقیم ماندن برخی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی شده، نبود زیرساخت‌های مناسب در مراکز آموزشی و فرهنگی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب در عرصه زیرساخت‌ها، احداث چنین مجموعه‌هایی است، افزود: باید از همه دست‌اندرکاران طراحی تا ساخت و همراهی‌های مدیران در این مجموعه تقدیر کرد و می‌توان گفت یکی از بهترین خوابگاه‌ها، این خوابگاه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند و باید برای آن تدبیری اندیشید، خاطرنشان کرد: دسترسی به خوابگاه مناسب و دارا بودن حداقل امکانات رفاهی یکی از نیازهای مهم برای دانشجویان است.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه بوعلی دارای ظرفیت فراوانی در این عرصه است، یادآور شد: خوب است تا از این ظرفیت برای طراحی و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و متأهلی استفاده شود.

برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند
خوابگاه ریحانه ۲ دانشگاه علوم پزشکی همدان

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته از برخی ساختمان‌های اداری در سطح شهر که با بودجه بیت المال ساخته شدند، بازدید کردم، یادآور شد: انسان با دیدن برخی از این ساختمان غصه می‌خورد و آهی از عمق جان می‌کشد که با وجود این همه هزینه چه دردی از مشکلات همدان درمان شده است؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه این هزینه‌های فراوان گاهی اوقات بی‌فایده و یا در اولویت نیست، گفت: اولویت‌های ما مجموعه‌های فرهنگی و خوابگاه‌ها و رفع مشکلات مردم است که هر چقدر برای آنها هزینه کنیم، برای کشور آورده خواهد داشت.

استاندار همدان نیز بیان کرد: بیمارستان اکباتان شهر همدان پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی به عنوان مرکز تخصصی کودکان افتتاح می‌شود و راه‌اندازی دیگر مراکز تخصصی نیز در دستور کار قرار گیرد. 

علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد: اقدام جهادی مدیران دانشگاه برای تکمیل و تجهیز این خوابگاه ستودنی است که ۵۰ میلیارد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به آن اختصاص یافت و تأمین شد و امروز در هر سوئیت بین ۸ تا ۱۲ دانشجویی دختر اسکان داده می‌شود که ظرفیتی بالای ۶۰۰ نفر را در بر خواهد داشت.

وی همچنین به رویکرد توسعه‌محور دولت سیزدهم اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه این مهم در استان همدان به سرعت در حال پیگیری و اجراست به طوریکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و احداث پروژه‌های جدید براساس نیاز جامعه، به شایستگی در دست اقدام قرار گرفته است.‌

برخی از خوابگاه‌های دانشجویی شرایط مناسبی ندارند

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha