• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402072517626
  • خبرنگار : 50126

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خبر داد:

پذیرش ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ایلام/ پذیرش دانشجو در ۵ رشته‌ی جدید

پذیرش ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ایلام/ پذیرش دانشجو در ۵ رشته‌ی جدید

ایسنا/ایلام مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام از پذیرش ۵۰۰ دانشجو دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در این دانشگاه خبر داد.

دکتر «طاهره افشار» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع ۴۵۰ نفر دانشجویی که در مقطع  کارشناسی ارشد ثبت نام کرده‌اند، به تفکیک دانشکده‌ها، ۱۸۴ نفر در دانشکده علوم انسانی، ۳۳ نفر در دانشکده علوم پایه، ۵۲ نفر در دانشکده کشاورزی، ۶۵ نفر در دانشکده فنی و مهندسی، ۲۰ نفر در دانشکده الهیات و معارف اسلامی و ۸ نفر در دانشکده پیرادامپزشکی پذیرش شدند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام تصریح کرد: همچنین ۸۸ دانشجو نیز از طریق استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش شدند.

عضو شورای آموزشی دانشگاه ایلام در خصوص پذیرش دانشجویان دوره دکتری، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۲، ۵۰ دانشجو در مقطع دوره‌های دکتری دانشگاه ایلام پذیرش شدند، که تمامی این دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌های درس مشغول تحصیل هستند.

افشار با بیان اینکه امسال در مقطع کارشناسی ارشد در ۵رشته تحصیلی و در مقطع دکتری در یک رشته تحصیلی برای اولین بار دانشجو پذیرش شد، اظهار کرد: در رشته گرایش‌های مطالعات منطقه‌ای گرایش مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا، حسابداری، علوم و معارف قرآن گرایش تفسیر اجتماعی، مهندسی برق گرایش الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته مهندسی شیمی  در مقطع دکتری، برای اولین بار شاهد پذیرش دانشجو بودیم.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه با بیان اینکه بیش از نیمی از ثبت نام شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی را خانم‌ها تشکیل داده‌اند، گفت: در برخی از گرایش – رشته‌های تحصیلی استقبال دانشجویان بیش از سایر رشته‌ها بوده است، که در این زمینه می‌طلبد دانشگاه نسبت به شناسایی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کاربردی و پر طرفدار اقدام کند، تا  در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha