• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402072517766
  • خبرنگار : 71038

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد

مهمترین محورهایی که وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی باید به آن بپردازند

مهمترین محورهایی که وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی باید به آن بپردازند

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی اظهار کرد: مهمترین سازمانی که می‌تواند در ارتباط با موضوع فلسطین اظهار نظر کند و برای کمک به مردم فلسطین اقدامات مناسبی را انجام دهد، سازمان همکاری اسلامی است.

 « صباح زنگنه » در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نفس برگزاری نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در جده در ارتباط با تحولات اخیر در اراضی اشغالی یک گام مثبت و مهم است و این نشان می‌دهد که کشورهای اسلامی به حساسیت موضوع و شرایط واقف هستند، گفت: آنها متوجه این موضوع هستند که ممکن است شرایط در منطقه به سمت درگیری‌های بیشتری رود و خشونت‌ها در منطقه افزایش پیدا کند . بنابراین تشکیل نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی یک اقدام مهم و مثبتی است تا کشورهای اسلامی بتوانند در ارتباط با تحولات اخیر رایزنی کنند و به تصمیمات مشترکی برسند.

این دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از قدس شریف تشکیل شده است و موضوع اولین اجلاس این سازمان در هنگام تشکیل مسئله قدس و فلسطین بود، اظهار کرد: در همین چارچوب سازمان همکاری اسلامی مهمترین سازمانی است که می‌تواند در ارتباط با تحولات اخیر موضع گیری کند و تصمیم‌های مهمی را اتخاذ کند.

زنگنه با بیان اینکه یکی از علت‌های اصلی تحولات اخیر در منطقه ناظر به اقدامات توهین آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در قدس و بیت‌المقدس است، گفت: در این مدت گروه‌های فلسطینی نسبت به اینگونه اقدامات توهین آمیز هشدار داده بودند اما وزیران دولت نتانیاهو توجهی به این هشدارها نداشتند و در واقع رفتارهای توهین آمیز خود را ادامه دادند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین از حدود ۷۵ سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد و در سال‌های اخیر شدت یافته است ، تصریح کرد: صبر و تحمل مردم فلسطین به خاطر این توهین‌ها و جنایت‌ها پایان یافته است و یکی از اقداماتی که سازمان همکاری اسلامی می‌تواند در نشست روز چهارشنبه خود انجام دهد این است که این جنایت‌ها که در طول هفت دهه گذشته صورت گرفته است را به شدت محکوم کند.

زنگنه همچنین خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی می‌تواند اقدام به تشکیل گروه تماس با کشورهای خارج از جهان اسلام اعم از کشورهای شرقی و غربی کند و در واقع این کشورها را متوجه خطرناک بودن شرایط فعلی کند و از آنها بخواهد که به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش فشار آورد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم غزه در محاصره غذایی، دارویی و ... به سر می‌برند و زمینه رفت و آمد با محدودیت‌های جدی مواجه هستند، گفت: یکی دیگر از مسائلی که سازمان همکاری اسلامی باید در نشست روز چهارشنبه خود بر آن تاکید کند این است که محاصره غزه برداشته شود و در این ارتباط تصمیمات فوری  و عملی جهت کمک به مردم غزه بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha