• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072517772
  • خبرنگار : 50177

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

راهبرد دانشگاه جامع علمی کاربردی، نقش‌آفرینی اجتماعی آموزش‌دیدگان باشد

راهبرد دانشگاه جامع علمی کاربردی، نقش‌آفرینی اجتماعی آموزش‌دیدگان باشد

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید راهبرد، ایده و استراتژی مهمی در حوزه آموزش داشته باشد و آموزش‌های آن منجر به شغل و نقش‌آفرینی اجتماعی آموزش دیده باشد.

دکتر احسان یاوری امروز بیست و پنجم مهرماه در اختتامیه جشنواره رویش دانشگاه علمی کاربردی که به میزبانی لرستان برگزار شد، جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزه را محکوم کرد و افزود: کجایند کسانی که از کشته شدن کودکان بی‌گناه فلسطینی بی‌تفاوت هستند و ما قائلیم به اینکه هر کسی که در برابر ظلم سکوت کند شریک ظالم است.

وی اضافه کرد: مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین و غزه با دست خالی در محاصره آب، غذا، دارو، تجهیزات و امکانات هستند اما مقاومت آنها قابل تقدیر است و اینکه یک ملعون صهیونیستی افتخار به کشتن کودکان بی‌گناه این سرزمین می‌کند نشان از وقاحت این رژیم دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: امروز دنیای قرن بیستم و اصل بربریت قرون وسطایی نیست اما رفتارهایی که رژیم جعلی صهیونیست انجام می‌دهد همان رفتارهای بربریت و قرون وسطایی است و ما نیز با مردم ستمدیده فلسطین و مظلوم غزه همدردی می‌کنیم و فجایع رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنیم و دانشگاهیان نیز اعتراض خود را که برآمده از روح آرمان‌خواهی آنان است بیان می‌کنند چرا که همدردی با مردم ستم دیده و مظلوم این سرزمین در تقویت روحیه ایستادگی آنان بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختتامیه جشنواره رویش به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در کنار آموزش و تعلیمی که به دانشجویان داده می‌شود در تقویت ذوق، خلاقیت و کشف استعدادهای نهفته آنان بسیار مهم است.

وی با اشاره به رویکرد وزارت علوم در دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت روی این نقطه متمرکز شده که در تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صرفاً تعلیم مدنظر نباشد بلکه تربیت به عنوان یکی از ارکان مهم مراکز آموزشی و دانشگاهی دنبال شود و این جشنواره‌ها در راستای تربیت دانشجویان و تحقق این سیاستگذاری است.

یاوری با اشاره به ارسال آثار دانشجویان به این جشنواره، افزود: خوشبختانه اقبال بسیار خوبی در بدنه دانشجویی این دانشگاه‌ وجود دارد و برای مجموعه حاکمیت، وزارت علوم و بنده به عنوان یک دانشگاهی اهمیت دارد که بتوانیم در این گونه جشنواره‌ها ذوق، هنر، استعداد و خلاقیت دانشجویان را شکوفا کنیم.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: برگزاری این جشنواره‌ها زمینه بیشتری برای معرفی استان و پرورش استعدادهای بی‌نظیر این خطه و سرزمین باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید راهبرد، ایده و استراتژی مهمی در حوزه آموزش داشته باشد و آموزش‌های آن منجر به شغل و نقش‌آفرینی اجتماعی آموزش دیده شود.

یاوری با بیان اینکه سیاست وزارت علوم در پیوست شغلی رشته‌های آموزشی حساسیت به خرج داده به گونه‌ای که حتی در تصویب رشته‌های جدید برای دانشگاه‌ها، پیوست شغلی لحاظ شود، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت دانشگاهی که امروز به نام علمی کاربردی در کشور فعالیت دارد، بیشترین محقق کننده این هدف است که در کنار آموزش نگاه به شغل و نقش‌آفرینی آموزش دیدگان در جامعه لحاظ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، ۷۰ درصد آموزش‌دیدگان و فارغ التحصیلان در همان آموزش‌هایی که دیدند مشغول به کار شدند و امیدواریم به جایی برسیم که ۱۰۰ فارغ التحصیلان این دانشگاه در مشاغلی به کار گرفته شوند که مرتبط با آموزش و رشته تحصیلی آنان باشد.

وی یادآور شد: ضرورت دارد تفاهم‌نامه‌ای در قالب تورهای علمی با آموزش و پرورش استان منعقد شود تا دانش‌آموزان در کارگاه‌های فنی دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور پیدا کنند تا بلکه بتوانند برای آینده رشته‌های فنی انتخاب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha