• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402072517785
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خبرداد

کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت به تکمیل زیرساخت‌های معادن طبس

کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی دولت به تکمیل زیرساخت‌های معادن طبس

ایسنا/خراسان جنوبی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال به تکمیل و تقویت زیرساخت‌های معادن این شهرستان کمک کرده است.

علی اکبر رحیمی دوشنبه شب در دیدار خبرنگاران و فعالان رسانه شرکت کننده در تور رسانه‌ای "راهیان پیشرفت" با امام جمعه افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون بسیاری از پروژه‌های تعطیل و نیمه‌تمام در شهرستان طبس به فعالیت صد درصد رسیده است.
وی گفت: کارخانه کُک یکی از این پروژه‌هاست که از افتخارات شهرستان طبس محسوب می‌شود و با بهره برداری از باطری‌های پنج و ۶ این کارخانه حدود ۴۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کک در سال خواهیم داشت.
فرماندار ویژه طبس ادامه داد: با بهره برداری از باطری‌های سه، چهار، پنج و ۶ کارخانه کک طبس ۳۵۰ نفر مشغول به کار شدند و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال چرخش مالی این کارخانه خواهد بود که رونق بازار اشتغال و تولید را به دنبال دارد.
وی تکمیل زیرساخت معادن را از اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مطالبات چندین ساله منطقه، جاده معادن بود که در حال احداث است و امیدواریم سال آینده ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد.
رحیمی اضافه کرد: احداث این جاده از مطالبات چندین ساله کارگران بوده که در دولت سیزدهم محقق شده اشت.
وی گفت: همچنین سه هزار میلیارد ریال در حوزه برق و ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه آب توسط ایمیدرو در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده است.
فرماندار ویژه طبس افزود: در این شهرستان بیش از هفت هزار مسکن در حال احداث است که ۵۶ واحد به بهره برداری رسیده و طبس در واگذاری زمین رتبه اول استان را دارد.

وی گفت: در حوزه راه‌ها ۵۱ کیلومتر باند دوم به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در تاریخ شهرستان طبس بی سابقه است.
رحیمی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه راهداری ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در شهرستان طبس انجام شده است و تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها با پیگیری‌های جدی استاندار انجام شده که قابل تقدیر است عنوان کرد: گازرسانی به روستاها هم انجام شده و فقط یک روستای بدون گاز داریم که در حال انجام است.
فرماندار ویژه طبس گفت: آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جزو برنامه‌های در دست انجام است و برای توسعه بیمارستان طبس نیز با کمک شرکت معدن زغالسنگ ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: آسفالت راه‌های روستایی، دوبانده شدن راه‌ها و فرآوری معدن از مهمترین محورهای محرومیت زدایی در شهرستان طبس است.
تور رسانه‌ای "راهیان پیشرفت" از روز گذشته(دوشنبه) به مقصد شهرستان طبس آغاز شد و در این تور رسانه‌ای که به مدت ۲ روز ادامه دارد خبرنگاران و عکاسان از معادن زغالسنگ و کک، پروژه‌های عمرانی، پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک و دوبانده‌سازی راه‌ها بازدید و آنها را روایت می‌کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha