• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072517797
  • خبرنگار : 50214

بهره‌برداری سامانه مدیریت عملیات مهار آتش در یزد

بهره‌برداری سامانه مدیریت عملیات مهار آتش در یزد

ایسنا/یزد سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد از پایان طرح تهیه سامانه جدید آتش‌نشانی موسوم به سامانه مدیریت عملیات مهار و آغاز بهره برداری از آن خبر داد.

«علیرضا سرسنگی» با بیان این که ماموریت اصلی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، محافظت از جان و مال و منابع طبیعی از آتش‌‍سوزی و دیگر شرایط اضطراری است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و گستره شهرنشینی و تقاضای بیشتر نسبت به دریافت خدمات ایمنی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد نیز ناگزیر به استفاده از ابزارها، تکنیک‌ها، سامانه‌های نرم‌افزاری و دانش‌بنیان و هم چنین روش‌های آموزشی جهت پاسخگویی به انتظارات عمومی است.

وی با بیان این که مدیریت ریسک، آمادگی و کاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا حریق از مهمترین چالش‌های پیش روی خدمات آتش نشانی است، ادامه داد: یکی از ابزارهای در حال ظهور که کمک شایانی به بهینه سازی خدمات آتش نشانی و ایمنی کرده، فنآوری سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) است و در همین راستا کارشناسان سازمان فاوا با استفاده از تجربیات مدیران و کارشناسان سازمان آتش نشانی اقدام به راه اندازی سامانه جامع آتش نشانی کرده‌اند.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری در ادامه ضمن برشمردن امکانات این سامانه، گفت: این سامانه دارای قابلیت نمایش موقعیت تقریبی تماس گیرنده و نمایش لایه های مختلف GIS است که استفاده از آن کمک شایانی در مسیریابی و کاهش زمان رسیدن به موقعیت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، سرسنگی در پایان افزود: امکان گزارش‌گیری به صورت سیستمی، ثبت گزارش حوادث، مدیریت آموزش و فرهنگ سازی و دریافت آمار روزانه از هر یک از ایستگاه ها نیز از دیگر قابلیت های این سامانه بوده و با توجه به امکانات خوبی که در این سامانه گنجانده شده است، قطعاً می‌تواند نقش موثری در تسریع و بهبود انجام عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha