• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402072517879
  • خبرنگار : 50455

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم:

حمکرانی فضای سبز، با استفاده از دانش بنیان‌ها محقق می‌شود

حمکرانی فضای سبز، با استفاده از دانش بنیان‌ها محقق می‌شود

ایسنا/قم معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، گفت: در حمکرانی فضای سبز باید بتوانیم از دانش، تحقیقات و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، امروز ۲۵ مهرماه در اولین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد فضای سبز و درخت کاری دارای اهمیت است و همواره در مبانی دینی، احادیث و قرآن سفارش شده است؛ خداوند در آیه ۹۶ سوره اعراف وعده داده است برکات آسمان و زمین را برکسانی که اهل ایمان و تقوا هستند خواهد گشود و لذا این برکات همین گیاهان و درختان هستند و قطعا فعالینی که در این حوزه نقش آفرینی می‌کنند وسیله‌ای هستند از طرف خداوند که این موضوع را عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است، اگر قیامت فرا رسید و نهالی در دست داشتید باید نهال را بکارید، بنابراین آیات و روایات اهمیت این مسئله را نشان می‌دهد.

معاون استاندار قم تاکید کرد: امروز دچار زندگی ماشینی شدیم و با افزایش توسعه شهری بسیاری از منابع طبیعی از بین رفته است به همین جهت امروز به این نتیجه رسیدیم که باید با فضای سبز و محیط زیست آشتی کنیم.

قریشی اظهار کرد: توسعه فضای در شهرهای کویری از جمله قم مدافعان و مخالفانی دارد اما با وجود کمبود  منابع آبی، توسعه فضای سبز یک نیاز است؛ چرا که به‌عنوان عامل تقویت روحی و روانی و کاهش آلایندگی هوا و کنترل ریزگردها کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه استان تعامل خوبی با مدیریت شهری دارند، گفت: اضلاع حکمرانی فضای سبز دولت، مردم و بخش خصوصی هستند؛ بنابراین باید بتوانیم این بخش‌ها را با هدف دستیابی به خروجی مطلوب و توسعه فضای سبز با حفظ منابع موجود هماهنگ کنیم.

قریشی ادامه داد: تجربه قم در توسعه فضای سبز با وجود محدودیت‌های منابع طبیعی باید با استفاده از مدیریت و دانش ثبت و ضبط شود و این همایش با هدف انتقال تجربیات کارشناسان این حوزه برگزار شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه سال‌ها است مردم قم با فعالیت‌هایی که در حوزه فضای سبز صورت گرفته است همراهی کردند و دیگر دغدغه اینکه مردم فضای سبز را از بین ببرند نداریم؛ و این ارتقا و توسعه فرهنگی نشان از همراهی مردم با مجموعه مدیریت شهری است.

قریشی تاکید کرد: در حمکرانی فضای سبز باید بتوانیم از دانش، تحقیقات و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم؛ همچنین زمانی که از واژه حمکرانی برای بحث فضای سبز استفاده می‌کنیم، تمام بازیگران این عرصه باید همکاری داشته باشند تا یک شبکه سازی صورت بگیرد و خروجی آن فضای سبزی باشد که با هزینه مناسب و استفاده متعادل از منایع ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha