• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072517915
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

یکپارچه‌سازی اراضی؛ راه برون‌رفت از کشاورزی معیشتی

یکپارچه‌سازی اراضی؛ راه برون‌رفت از کشاورزی معیشتی

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بهره‌وری در بخش کشاورزی تنها راه برون‌رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی است.

سید عماد شاهرخی امروز ۲۵ مهرماه در مراسم تحویل سند املاک اراضی زراعی شهر چمن سلطان، اظهار کرد: یکی از راه‌های بهره‌وری در بخش کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی است و لازم است در این راستا همکاری لازم با مراکز خدمات جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عمده بهره‌وری تغییر فرهنگ است و با یکپارچه‌سازی اراضی یا تشکیل تعاونی و... می‌توان در افزایش تولید محصول کشاورزی تأثیرگذار بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ظرفیت و پتانسیل استان و استقبال مردم در اجرای دستگاه‌های نوین اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از توان‌بخش خصوصی در اجرای این نوع پروژه‌ها با نظارت جهادکشاورزی در دستور کار مدیریت آب‌وخاک قرار گیرد.

شاهرخی ضمن تشریح اولویت سازمان و اجرای یکپارچه‌سازی؛ اضافه کرد: بیشتر اراضی استان خرده مالکی بوده و توسعه تکنولوژی در اراضی خرده مالکی بسیار دشوار است.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سامانه‌ها آبیاری نوین در اراضی یکپارچه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کسب رتبه نخست امور اراضی استان در بحث یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سال گذشته با تشکیل کارگروه مرتبط یکپارچه‌سازی با اولویت محرومیت‌زدایی، آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم استانی پویش هر مرکز یک یکپارچه‌سازی را اجرا خواهیم کرد و تا حصول نتیجه این طرح ادامه خواهد داشت.

شاهرخی ادامه داد: خوشبختانه در این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در چمن سلطان تاکنون ۵ سایت شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۵۰۰ جلد سند تک برگ مربوط به شهر چمن سلطان که کار نقشه‌برداری آن در سال ۱۴۰۱ انجام شده و مراحل صدور اسناد آن امسال پایان‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰ قطعه از اراضی شهر چمن سلطان شهرستان الیگودرز با درخواست متقاضیان ثبت و صادر شده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و ۵۰۰ پرونده دیگر این شهر در راستای صدور سند در حال انجام مراحل قانونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha