• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۴:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072618149
  • خبرنگار : 71579

محکومیت گسترده جنایت بیمارستان«المعمدانی» در جهان عرب

محکومیت گسترده جنایت بیمارستان«المعمدانی» در جهان عرب

کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی جنایت وحشتناک رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، کشورهای مختلف عربی در بیانیه‌هایی جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای این جنایت را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است که این کشور به شدت جنایت وحشتناکی که اشغالگران اسرائیلی مرتکب شدند را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ریاض قاطعانه این تجاوز وحشیانه که نقض آشکار تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی از جمله قوانین انسانی است، را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه عربستان با اشاره به این تحول خطرناک خواستار دوری جامعه بین‌الملل از معیارهای دوگانه و اعمال گزینشی قوانین بین‌المللی بشردوستانه در مورد اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شد.

عربستان همچنین خواستار ایجاد راه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد و تاکید کرد که مسئولیت کامل نقض قوانین بین المللی برعهده رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش دیگر کشورهای عربی و اسلامی مانند اردن، بحرین، مغرب، قطر، عمان، امارات، الجزایر، لبنان، مصر جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کردند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در اظهاراتی این جنایت را محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس فارس نیز در بیانیه‌ای جنایت جدید رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه در بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کرد.

الازهر مصر نیز ضمن محکومیت جنایت جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که امت اسلامی و عربی باید در تکیه بر غرب آمریکایی -اروپایی زورگو و خودخواه بازنگری کند، فلسطینیان باید اطمینان پیدا کنند که غربی‌ها با وجود تمام امکانات نظامی و ماشین‌های کشتار و ویرانی، هنگامی که با شما رویارو شوند، ضعیف و ترسو هستند.

از سوی دیگر ، مردم کشورهای مختلف عربی و اسلامی از جمله عراق، اردن، یمن، قطر، لبنان به خیابان‌ها آمده و تظاهرات گسترده علیه جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی برگزار کردند.

وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha