• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072618231
  • خبرنگار : 50592

صادرات ۱۲ هزار تن پسماند صنعتی از یزد در تابستان

صادرات ۱۲ هزار تن پسماند صنعتی از یزد در تابستان

ایسنا/یزد رئیس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل محیط زیست استان یزد از حمل‌ و نقل ۲۰ هزار تن پسماند صنعتی و ویژه، ۲۲ هزار تن واردات ضایعات کاغذ و مقوا و ۱۲هزار تن صادرات پسماندهای صنعتی طی تابستان امسال با نظارت محیط زیست خبر داد.

«زهره حکیم زاده»  در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص عملکرد اداره کل حفاظت از محیط‌ ‌زیست در حوزه آب، خاک و پسماند استان در سال جاری، گفت: در راستای تحقق‌بخشی اهداف و تکالیف اداره کل حفاظت محیط زیست استان در حوزه حفاظت کیفی منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از آلودگی آب، طی سال جاری شناسایی صنایع آلاینده استان و بررسی موقعیت آنها تا سفره‌های آب زیرزمینی و زون‌های آب شرب، انجام و بر این اساس نزدیک‌ترین چاه‌های متاثر از واحدهای آلاینده مورد کنترل و اندازه گیری‌های زیست محیطی قرار گرفتند.

وی در همین رابطه افزود: طی شش ماهه اول سال جاری، شاخص کیفی آب هشت حلقه چاه با کاربری‌های صنعتی، کشاورزی و شرب و یک حلقه قنات در قالب ۴۳۷ پارامتر اندازه گیری و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، معادل توصیفی شاخص کیفی آلاینده‌های سمی برای چاه‌های مربوطه از بسیار خوب تا خوب ارزیابی شد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفاظت از خاک نیز طی سه ماه دوم سال جاری، تعداد ۲۸ نمونه خاک با ۸۶۰ پارامتر مورد نمونه‌برداری، آنالیز و بررسی قرار گرفت که تنها در یک مورد منجر به بروز آلودگی خاک بود.

حکیم‌زاده افزود: جرایم ناشی از تخلیه مواد شیمیایی منجر به آلودگی خاک، پس از محاسبه به همراه روش‌های پاک‌سازی، به منظور اخذ جریمه و الزام متخلفین به پاکسازی، به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی استان در رابطه با صدور مجوز واردات‌ و صادرات و نقل‌ و انتقالات انواع پسماندها نیز تصریح کرد: در سه ماهه دوم سال جاری یعنی فصل تابستان، حمل‌ و نقل ۲۰ هزار تن پسماند صنعتی و ویژه، ۲۲ هزار تن واردات ضایعات کاغذ و مقوا و ۱۲ هزار تن صادرات پسماندهای صنعتی تحت سامانه جامع محیط زیست کشور انجام شد.

وی ضمن بیان این که در این راستا کلیه واحدهای ارسال‌کننده و دریافت‌کننده پسماند طی دفعات حمل و نقل، مورد نظارت و کنترل مستمر این اداره کل قرار گرفتند، گفت: پایش‌های انجام شده بر واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی دارنده پسماند و مکان‌های دفع پسماند طی سه ماهه دوم امسال، ۳۵ مورد بود که منجر به صدور ۱۸ اخطار شده است.

حکیم‌زاده در پایان ضمن بیان این که بررسی و تعیین ماهیت پسماندهای صنایع مختلف استان براساس نتایج اندازه‌گیری‌های زیست محیطی انجام شده توسط آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست روی ۱۵۱ پسماند با تعداد یک هزار و ۶۱۶ پارامتر انجام شد، گفت: بدیهی است پسماندهای ویژه به لحاظ انبارش، حمل‌ و نقل و دفع، نیاز به مدیریت خاص دارند تا اثرات آنها بر منابع آب و خاک به حداقل برسد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha