• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072618341
  • خبرنگار : 71516

سفیر سابق آمریکا: حمله زمینی اسرائیل به غزه گسترده نخواهد بود

سفیر سابق آمریکا: حمله زمینی اسرائیل به غزه گسترده نخواهد بود

سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی گفت که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه احتمالا یک حمله گسترده نخواهد بود اما در چند مرحله انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دنیل کرتزر، سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: ممکن است حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه در چند مرحله همراه با نفوذ تعدادی از سربازان اسرائیلی به جای حمله کامل باشد. دلایلی برای عدم ورود فوری اسرائیل به غزه وجود دارد. نگرانی جدی این است که اسرائیل احتمالا با کمین نیروهای مقاومت و نیروهایی که از تونل‌ها در غزه طی حمله زمینی خارج خواهند شد، مواجه می‌شود.

رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه حملات هوایی خود به مناطق مختلف غزه برای عملیات زمینی آماده می‌شود و نیروهای خود را طی روزهای گذشته در مرزهای غزه مستقر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که آماده انجام برنامه‌های عملیاتی شامل حملات هماهنگ هوایی، زمینی و دریایی علیه حماس در غزه است. حماس همچنان به حملات موشکی خود به اراضی اشغالی همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس موشک‌های خود را در تونل‌هایی مخفی کرده است و همین مسئله موجب ناکامی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی می‌شود.

ارتش این رژیم مدعی است که سامانه پیشرفته زیرزمینی حماس شامل موتورهای برق، اتاق‌های اطلاعات و تجهیزات برای ارتش سری حماس است.

سفیر پیشین آمریکا گفت: این‌ها مسائل بسیار دشواری هستند. جدول زمانی مشخصی وجود ندارد و ممکن است حمله زمینی هر لحظه آغاز شود.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه از ساکنان شمال نوار غزه خواست برای حفظ جانشان به جنوب بروند. در حالی که رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به غزه ادامه می‌دهد، برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به گسترش درگیری هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha