• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402072618345

آزادراه شیراز ـ اصفهان چند درصد پوشش مخابراتی دارد؟

آزادراه شیراز ـ اصفهان چند درصد پوشش مخابراتی دارد؟

ایسنا/فارس مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با بیان اینکه با بررسی میدانی و تست دقیق کارشناسان بیش از ۸۵ درصد آزاد راه شیراز-اصفهان از پوشش مخابراتی برخوردار است، گفت: ۱۱ سایت مخابراتی در طول مسیر آزادراه توسط اپراتورها طراحی شده که از این تعداد ۲ سایت به بهره‌برداری رسیده است.

پس از انتظار ۱۳ ساله، شش قطعه آزادراه شیراز-اصفهان مهر ماه امسال در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس افتتاح شد تا با کوتاه کردن ۱۳۰ کیلومتری مسیر، فاصله بین این دو استان را حدود ۲ ساعت کاهش دهد.

در این میان و قبل از سفر رئیس جمهور شایعاتی مبنی بر تکمیل نبودن این آزاد راه در فضای مجازی و در بین مردم منتشر شد که توضیحات مسئولان ارشد استانی باعث رفع این شبهات شد.

یکی از موارد شایعات مطرح شده، عدم پوشش مخابراتی در قطعات آزاد راه بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با بررسی میدانی و تست دقیق کارشناسان خبره این اداره‌کل، بیش از ۸۵ درصد آزاد راه شیراز ـ اصفهان از پوشش مخابراتی ۲G برخوردار است.

حمید سلیمان‌پور با بیان اینکه پوشش اینترنت در بزرگراه یا آزاد راه‌ها جزو تعهدات اپراتورهای مخابراتی نیست، گفت: وجود اینترنت پرسرعت در برخی از نقاط جاده‌ای به دلیل عبور از شهرها و یا روستاهای پرجمعیت است، اما باید عنوان کرد که در تعهدات اپراتورها پوشش اینترنت در بزرگراه یا آزاد راه‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به طراحی احداث دکل و سایت مخابراتی در آزادراه شیراز-اصفهان، افزود: ۱۱ سایت مخابراتی در طول مسیر آزادراه توسط اپراتورها طراحی شده که از این تعداد ۲ سایت به بهره برداری رسیده است و ۶ سایت در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: برای اجرای ۳ سایت مخابراتی آزادراه شیراز-اصفهان نیازمند همکاری وزارت نیرو و استانداری فارس هستیم تا بتوانیم شاهد حداکثر پوشش مخابراتی در این آزادراه مهم و حیاتی کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز - اصفهان در قالب ۷ قطعه به طول ۲۲۴ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و در راستای تکمیل کریدور آزاد راهی جنوب کشورو سفر امن با دستان رئیس جمهور به بهره برداری رسید که مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان به ارزش روز تاکنون برای ساخت این آزادراه هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۰۳

مقصود تویی، کعبه ومیخانه بهانه س؟! ؟ هدف ساخت راه وجاده وسد وووو برای مسؤلین ونهادها، دردرجه اول بخور بخور ودزدی واختلاس هزینه ها ی این پروژه هاست، برای همین سالها طول می کشد وناقص می ماند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۳۹

چرا اگر کاری هم درمملکت انجام میگیرد حسنش رانمی گوییم فقط دنبال ضعفش میگردیم اینم خودش دردیه بی درمون برای بعضیها

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۵۹

آزادراه تبریز مرند بازرگان تکمیل کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۶

ازاد راه شیراز اصفهان علاوه بر بی کیفیت یودن اجرای پروژه بعد از سیزده سال و علاوه براینکه بیست کیلومتر اخر ان هنوز تکمیل نشده و‌حادثه خیز است. فاقد ایمنی لازم برای تردد شبانه است و اگر خودرویی دچار سانحه. تصادف گردد چون چندین‌کیلومتر فاقد پوشش اینترنت و موبایل است و باید ساعت ها در انتظار اورژانس بمانند که خطر مرگ. زیاد است

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۷

الهی شکر الحمدالله دستشون درد نکنه واقعآ خیلی خوب شده

avatar

بنام خدا .دوستان عزیز همین که افتتاح شد خدا را شکر و بنده کاری به هیچ چیز ندارم .حالا بعد از چندین سال افتتاح شد و مردم عزیز به راحتی و در سفری سلامت و خوشحال به مقصدشان می رسند. مجدداسپاسگذاری میکنم از همه زحمت کشان .در پناه خدا باشید