• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1402072618361
  • خبرنگار : 71635

اجتماع بزرگ کادر سلامت و امدادگران کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

اجتماع بزرگ کادر سلامت و امدادگران کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

در پی حملات رژیم اشغالگر قدس به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه؛ پزشکان، پرستاران، کادر بهداشت و درمان و همچنین امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان امروز با تجمع در میدان فلسطین و امضای تومار، ضمن اعلام حمایت از مردم فلسطین، نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، جامعه پزشکی و پرستاران و امدادگران و ... امروز در حالی برای کمک به مردم غزه اعلام آمادگی کردند که شب گذشته رژیم صهیونیستی در ادامه جنایاتش، بیمارستان المعمدانی را مورد حمله قرار داد و در پی آن رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از دستگاه دیپلماسی درخواست کرد که هرچه سریعتر زمینه‌های برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مصر و اردن را فراهم کنند تا کادر درمانی بتوانند به کمک‌رسانی و درمان مجروحان بپردازند و جلوی این فاجعه عظیم بشری گرفته شود.

از سوی دیگر  رییس کل سازمان نظام پرستاری ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه، از آغاز پویش «مرهم غزه» برای ثبت‌نام اعزام کادر درمان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

پیش از این نیز انتشار نامه یکهزار و ۵۰۰ نفر از اساتید و کنشگران جامعه پرستاری ایران به شورای بین‌المللی پرستاری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و جهان عرب داشت.

رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه

دکتر پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر نیز امروز از همان لحظات اول در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان در میدان فلسطین تهران حاضر شد و از آمادگی و رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه جهت مداوای مجروحان خبر داد.

وی به ایسنا گفت: مدتها است که با همتایان خود در کشورهای مختلف مخصوصا در کشورهای دارای مرز مشترک با فلسطین در حال مذاکره هستیم که بتوانیم اقلام امدادی، دارویی و غذایی را ارسال کنیم.

کولیوند ادامه داد: شب گذشته با رئیس کمیته صلیب سرخ، دبیر کل و رییس هلال احمر مصر مجدد گفت‌وگو کردم چون باید عملیاتی وارد میدان شوند. حمله به کادر درمان و بیمارستان‌ها از نظر کنوانسیون‌ها ممنوع است و به عنوان جنایت جنگی محسوب می‌شود و جرم آشکاری است که دنیا باید علیه آن اقدام کند.

کولیوند همچنین گفت که در زمینه داروی اورژانسی و تجهیزات یک کشتی و یک هواپیما آماده ارسال است.

آمادگی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران برای کمک به غزه

دکتر سیدحیدر محمدی - رییس سازمان غذا و دارو نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بویژه در حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از آمادگی شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی کشورمان جهت ارسال اقلام دارویی و تجهیزاتی به غزه خبر داد.

وی نیز با حضور در تجمع امروز  کادر درمان و امدادگران در میدان فلسطین تهران، حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد و گفت: شب گذشته رژیم صهیونیستی نشان داد که حتی به بیمارستان‌ها و کودکان زخمی هم رحم نمی‌کند و هویت آنها بیش از پیش بر همه عالم فاش شد.

رییس سازمان غذا و دارو افزودک شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز اعلام آمادگی کردند تا کمک‌های خود را برای مظلومان و بیماران و مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه ارسال کنند و به محض اینکه مسیر قانونی و رسمی باز شود، این کمک‌ها ارسال می‌شود.

لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به غزه

دکتر بهرام عین‌اللهی - وزیر بهداشت کشورمان نیز در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت: در زمینه بازگشایی مرز رفح متاسفانه دولت مصر تاکنون همکاری خوبی نداشته است. هفته گذشته قاهره بودم و سعی کردم با وزیر بهداشت مصر جلسه داشته باشم که موفق نبودم.

وزیر بهداشت گفت: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.

آمادگی سازمان اورژانس ایران برای اعزام آمبولانس و تیم‌های فوریت پزشکی به غزه

دکتر جعفر میعادفر - رییس سازمان اورژانس کشور نیز بر آمادگی اعزام تیم‌های فوریت‌های پزشکی و همچنین آمبولانس به غزه جهت ارایه خدمات اورژانسی و فوریتی به مجروحان جنایات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی با حضور در تجمع کادر درمان و امدادگران در میدان فلسطین تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: اقدامی که شب گذشته رژیم غاصب صهیونیست انجام داد، نازی‌ها در جنگ جهانی دوم انجام ندادند و در پی این حرکت ددمنشانه، بیش از هزار نفر کودک، زن و سالمند در محل امن پیش بینی شده در بیمارستان جان باختند.

بیمارستان را گورستان کردند

جهان با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبروست

دکتر محمد رییس‌زاده - رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شب گذشته رژیم صهیونیستی در غزه حمام خون راه انداخته و بیمارستان را تبدیل به گورستان کرد، گفت: همه آنچه که سال‌ها به عنوان حقوق بشر انسان‌گرای غرب بر توحش غربی‌ها نقاب زده بود، شب گذشته کنار زده شد.

وی گفت: تقدیر ما این است که در این روزگار زنده باشیم و با چشمان بهت‌زده مردم دنیا، قومی وحشی و درنده‌خو و خالی از هر ارزش انسانی در غزه مظلوم و مقاوم حمام خون به راه ‌اندازند و بیمارستان را تبدیل به گورستان کند و کشتار فاجعه بار دیر یاسین در سال ۱۹۴۸ میلادی را زنده کنند.

رییس‌زاده ادامه داد: این واقعیت تاریخی که این قوم درنده باید در محیطی جدا محصور شوند را اروپا و آمریکا زودتر از همه فهمیدند و ۷۰ سال قبل فهمیدند که این قوم غاصب باید در جایی دور از اروپا باشند. جنایت بی‌مرز، مقاومت بی‌مرز و حمایت بی‌مرز می‌خواهد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت کنشگری در عرصه جهانی، گفت: ما کادر بهداشت و درمان باید به وظیفه خود عمل کنیم و قدرت روایت مهم است. با قومی که نه منطق قدرت را می‌فهمد و نه قدرت منطق، باید با زبان زور بی‌حساب و قدرت صحبت کرد.   نباید از هیمنه پوشالی این رژیم بترسیم. برادران ما که در غزه به شهادت می‌رسند ضرر نکردند.

هر نوع درخواست کشور از کادر درمان برای کمک به غزه را پاسخگو هستیم

دکتر یونس پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به غیرنظامیان و مراکز درمانی گفت: هر نوع درخواستی که کشور از ما به عنوان کادر درمان داشته باشد را پاسخگو خواهیم بود.

وی نیز در تجمع کادر بهداشت و درمان، امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت: این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی را به مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه تسلیت عرض می‌کنم. رفتاری که این رژیم منحوس انجام می‌دهد در هیچ محفلی قابل قبول نیست.

سکوت بهت‌آور مجامع جهانی بهداشتی مقابل جنایات در غزه

دکتر عباس شیراوژن - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز با ابراز تاسف از سکوت بهت‌آور مجامع جهانی بهداشتی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در مراکز درمانی غزه، گفت: امیدواریم مجامع بین‌المللی راه‌های بشر دوستانه را باز کنند تا بتوانیم وظیفه انسانی خود را در مقابل مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم.

شیراوژن در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، به ایسنا گفت: اتفاقی که طی دو هفته اخیر در غزه رخ داده است شاید بتوان گفت از نظر عمق جنایات صورت گرفته کم نظیر یا حتی بی‌نظیر و نگران کننده است. صرف نظر از جنبه‌های سیاسی و امنیتی رخ داده که ما در کنار ملت فلسطین هستیم، اما باید گفت که این کار ظلم بر علیه بشریت است.

۲۵ کامیون امدادطبی در انتظار بازگشایی گذرگاه رفح

خالد قدومی - نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه بیش از ۲۵ کامیون امداد پزشکی از جهان چند روز است که پشت مرزهای غزه منتظر بازگشایی گذرگاه رفح است، گفت: بدون بازگشایی گذرگاه رفح نمی‌توان امدادرسانی کرد و کاری انجام داد.

او در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه تجمع کادر بهداشت و درمان، امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت امروز دوازدهمین روز طوفان‌الاقصی است. طی ۷۵ سال گذشته منتظر این نقطه تاریخی بودیم که امروز جوانان و مقاومت ما بتواند با دشمن مواجه شود؛ در حالی که حملات فراوانی هم به آنها شده است اما هزاران سرباز رژیم صهیونیستی را به هلاکت رساندند.

وی افزود: حداقل ۲۰۰ سرباز رژیم صهیونیستی در اسارت سربازان مقاومت هستند و این خبر خوشی برای ۶۰۰۰ اسرای ما شامل زنان و حتی کودکان زیر ۱۸ سال، در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سالهای قبل است. برخی اسرای ما حتی احکامی با حبس ۳۰۰ ساله دارند و امیدی به مبادله آنها نبود.

قدومی با اشاره به حمایت آمریکا و استکبار جهانی از رژیم صهمیونیستی اظهار کرد: این چه معنایی دارد که وزیر خارجه آمریکا در اتاق جنگ صهیونیستی در تل‌آویو شرکت می‌کند و این یعنی چراغ سبز و شرکت در میدان جنگ و ارتکاب به جنایت‌های جنگی علیه کودکان ما.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، افزود: با دروغ و فریب به مردم ما گفتند که بیمارستان پناهگاه است اما آمدند بیمارستان را با موشک تولید آمریکا زدند و این جنایت جنگی را انجام دادند.

او با تاکید بر اهمیت بازگشایی گذرگاه رفح، اظهار کرد: الان بیش از ۲۵ کامیون امداد طبی از جهان چند روز است که پشت مرزها منتظر است و باید تحرکات دیپلماسی به سمت باز کردن گذرگاه برود. سایر گذرگاه‌ها دست دشمن است که نمی‌توان امدادی از آنها گرفت. از نقاط مختلف جهان حداقل ۱۰ هزار پزشک اعلام آمادگی کردند که به غزه بروند اما بدون بازگشایی گذرگاه رفح نمی‌توان امدادرسانی کرد و کاری انجام داد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، افزود: نیروهای مقاومت امروز منفعل نیستند و در مراحل متعدد عملیات طوفان الاقصی را پیش بردند. در مرحله اول دشمن را غافلگیر کردند و در مرحله دوم به سراغ اسارت سربازان دشمن رفتند و با موشک‌هایی موفق شدند مرکز شمالی رهبری ارتش اسرائیل را هدف قرار دهند و دشمن ما نمی‌تواند جنگ طولانی را تحمل کند.

امضای تومار کمک‌رسانی به فلسطین و محکومیت حمله به مراکز درمانی

همچنین در تجمع امروز، پزشکان، پرستاران، کادر درمان و امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان با امضای توماری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود غزه، حمایت و کمک‌رسانی به مردم فلسطین و محکومیت حمله به مراکز درمانی را درخواست کردند.

در بخشی از این تومار از کلیه نهادهای مرتبط درخواست شده تا ضمن مستندسازی نقض‌های گسترده و سازمان یافته حقوق بشردوستانه، زمینه پایان بخشیدن به بی‌کیفرمانی مرتکبان این جنایات بین‌المللی فراهم شود.

همچنین در بخش دیگری از این تومار آمده است: «جامعه پزشکی، پرستاران و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اذعان به اهمیت و حساسیت وضعیت موجود در غزه از تمامی دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و دیگر کنشگران عرصه بین‌الملل به ویژه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر می‌خواهد که به منظور کاهش آلام و کمک به نیازمندان و تسکین درد مردم غزه ضمن محکومیت این وضعیت با اتخاذ کلیه تدابیر ضروری و اقدامات لازم از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه از سوی اشغالگران و حمله مستقیم به مراکز درمانی، کادر درمان و امدادگران هلال احمر فلسطین، جلوگیری به عمل آورند.»

همچنین در این تومار «از همه کشورها بویژه کشورهای دارای مرز مشترک با فلسطین درخواست شده تا با هدف کمک رسانی و ارایه خدمات بشردوستانه اهتمام و مساعی خود را به کار گیرند.»

این تجمع حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز پایان یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha