• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072618383
  • خبرنگار : 50161

رفع مشکل کمبود آب ۶ روستای شهرستان خرمدره

رفع مشکل کمبود آب ۶ روستای شهرستان خرمدره

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌ وفاضلاب استان زنجان گفت: امسال مشکل کمبود آب ۶ روستا در شهرستان خرمدره رفع و اهالی این روستاها از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره‌مند شدند.

علیرضا جزء‌قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در ۶ روستای خرمدره، در مجموع اعتباری معادل ۲۹۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری مختلف هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۱۱ هزار نفر در روستاهای شهرستان خرمدره از خدمات تامین آب پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان بیان کرد: آبرسانی به روستای نصیرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال شامل عملیات اصلاح شبکه به طول ۱۲ کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید، احداث ایستگاه پمپاژ و اتاق فرمان، احداث مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب و استانداردسازی ۸۷۰ فقره انشعاب انجام شد.

وی گفت: طرح آبرسانی به روستای سوکهریز نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال شامل احداث یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی انجام شده و اصلاح شبکه توزیع آب این روستا نیز به طول ۱۲ کیلومتر در دست اجرا است.

جزء‌قاسمی به اجرای طرح آبرسانی به روستای قلعه حسینیه در شهرستان خرمدره نیز اشاره کرده و گفت: این طرح با ورود چاه دوم رزرو به مدار بهره‌برداری و احداث یک کیلومتر خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

این مسئول یادآور شد: طرح آبرسانی به روستای باغ‌دره نیز با احداث ۴ کیلومتر خط انتقال از چشمه دوم این روستا، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه کلرزن و احداث اتاقک چاه با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: آبرسانی به روستای شویر با نوسازی و اصلاح خط انتقال به طول ۶۰۰ متر و استانداردسازی ۵۰ فقره انشعاب این روستا با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

جزءقاسمی خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستای انجلین نیز شامل احداث خط انتقال به طول ۶۵۰ متر و بهره‌برداری از چشمه دوم روستا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha