• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1402072618485
  • خبرنگار : 71635

تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به غزه

لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به غزه

وزیر بهداشت کشورمان بر لزوم بازگشایی گذرگاه رفح جهت ارسال کمک‌ها به مردم مظلوم غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان کشورمان در میدان فلسطین تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه، گفت: در زمینه بازگشایی مرز رفح متاسفانه دولت مصر تاکنون همکاری خوبی نداشته است. هفته گذشته قاهره بودم و سعی کردم با وزیر بهداشت مصر جلسه داشته باشم که موفق نبودم.

وزیر بهداشت گفت: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.

عین‌اللهی ادامه داد: امروزه شاهد یک فاجعه انسانی در غزه هستیم که شاید در طول تاریخ بی سابقه است. در تمام معاهده‌های بین‌المللی، بیمارستان‌ها و کادر درمان همه باید امنیت داشته باشند. بیمار و مجروح باید امنیت داشته باشد و اگر نقض شود دیگر به کجا می‌توان پناه برد؟ اینهایی که ادعای حقوق بشر می‌کنند با شعارها جوانان را فریب می‌دهند و در عمل کشتار بچه‌ها و زنان و انسان‌های بی‌گناه را انجام می‌دهند. آنها با ظاهری فریبنده، باطنی پست دارند.

وی افزود: هفته قبل در قاهره و نشست سازمان بهداشت جهانی کنفرانس بود و موضع جمهوری اسلامی را اعلام کردم و از تحریم‌های ناجوانمردانه امپریالیسم سخن گفتم.

وزیر بهداشت ادامه داد: فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده است سلامت همه مردم را به مخاطره انداخته است. از سازمان بهداشت جهانی خواستم که اگر سازمانی بین‌المللی هستند سکوت نکنند و حرکت کنند؛ البته این قبل از فاجعه دیشب رقم خورد.

او تاکید کرد: روز گذشته نیز با دکتر احمد المنظری _ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۵ دقیقه صحبت کردم و اعلام کردم که اگر می‌خواهید مردم به سازمان‌های بین‌المللی اعتماد کنند باید یک حرکتی نشان دهید.

وی گفت: همه کسانی که امروز اینجا حضور دارند آماده خدمت هستند. جمهوری اسلامی ایران در تمام موارد آمادگی کامل دارد که نیروی تخصصی،‌ پرستاری،‌ تجهیزات و ... اعزام و ارسال کند. امیدواریم سازمان بهداشت جهانی بالاخره راهی برای کمک باز کند.

عین‌اللهی افزود: امیدواریم این کمک‌ها به سرعت سرازیر شود. این چند روزه پیام‌های بسیاری از مراکز درمانی و پزشکان داشتم که اعلام آمادگی خدمت کردند. جامعه پزشکی ایران در طول تاریخ امتحان خود را پس داده است؛ در دفاع مقدس و کرونا خدمت کردند و در پاندمی کرونا ما ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داشتیم و همه ایثار کردند. این جامعه نمی‌تواند دست روی دست بگذارد تا عده‌ای شهید شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha