• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402072618523
  • خبرنگار : 71049

سفارت ایران در سوئد اعلام کرد

قتل ۲ سوئدی در راستای بدنام‌سازی اذهان عمومی نسبت به مسلمانان در اروپاست

قتل ۲ سوئدی در راستای بدنام‌سازی اذهان عمومی نسبت به مسلمانان در اروپاست

سفارت کشورمان قتل دو شهروند سوئدی توسط فردی که خود را عضو داعش معرفی کرده است را محکوم کرد و گفت: این اقدام در شرایطی که مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند، به طرز روشنی در جهت مقاصد آن رژیم برای انحراف اذهان عمومی از جنایت علیه بشریت و نسل کشی ملت مظلوم غزه توسط این رژیم است.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در سوئد در پی کشته شدن دو شهروند سوئدی در بلژیک ضمن محکومیت این اقدام و ابراز همدردی با خانواده این افراد و ملت سوئد در رشته پیام‌هایی اعلام کرد: خبر تاثربرانگیز قتل دو شهروند سوئدی توسط فردی که گفته می‌شود عضو گروه تروریستی داعش است در شرایطی که مردم مظلوم غزه تحت شدیدترین حملات وحشیانه رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی هستند، به طرز روشنی در جهت مقاصد آن رژیم برای انحراف اذهان عمومی از جنایت علیه بشریت و نسل کشی ملت مظلوم غزه توسط آن رژیم سفاک تحت حمایت بی‌شرمانه آمریکا و برخی متحدان مدعی حقوق بشر است.

سفارت کشورمان ادامه داد: این جنایت هیچ کارکردی جز آنچه گفته شد و بدنام سازی اذهان عمومی نسبت به مسلمانان به طور خاص در اروپا ندارد. البته سبعیت رژیم اشغالگر قدس و ریاکاری حامیان غربی او چنان آشکار است که این قبیل ترفندها ابدا نمی تواند موجب گمراهی اذهان بیدار شده جهانیان درباره آنان گردد. جمهوری اسلامی ایران قتل این شهروندان سوئدی را محکوم و با خانواده این افراد و ملت سوئد ابزار همدردی می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ فردی ۴۵ ساله دوشنبه‌شب با سلاحی که گمان می‌رود کلاشنیکف باشد، به دو شهروند سوئدی در جریان مسابقه فوتبال بلژیک و سوئد (مقدماتی یورو ۲۰۲۴) شلیک کرد و آنها را از پا درآورد. در جریان این حادثه یک نفر نیز زخمی شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های بلژیک، با وجود رد درخواست پناهندگی‌ این فرد، او به طور غیرقانونی در این کشور ساکن شده بود. او همچنین ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر و اعلام کرده بود که عضو داعش است و این افراد را برای خدا کشته است.

به گفته دادستانی فدرال بلژیک، «احتمالا» آتش زدن قرآن در استکهلم، دلیل مهاجم برای انتخاب شهروندان سوئد برای حمله بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha