• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402072618596
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد

پوشش خدمات ناباروری از سوی بیمه سلامت زنجان

پوشش خدمات ناباروری از سوی بیمه سلامت زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه افراد جزو دهک‌های ۱ تا ۵ رایگان است و افراد جزو دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

سعید کرمی پیش از ظهر امروز ( ۲۶ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار کرد: بیمه سلامت استان زنجان مشغول خدمت‌رسانی به جمعیت بیش از ۶ هزار نفری در استان در قالب ۴ صندوق است، بیش از ۸۰ درصد جمعیت بیمه‌شدگان در بیمه سلامت هیچ‌گونه حق سرانه‌ای بابت بیمه شدن پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: بیمه سلامت در استان زنجان با ۵۲۸ مرکز قرارداد دارد. همچنین ۸۴ مرکز روستایی نیز خدمات سطح یک را برای مردم مناطق روستایی ارائه می‌کنند. طبق آمار بیش از ۵ هزار بار مراجعه روزانه به صورت سرپایی توسط بیمه‌شدگان و حدود ۳۰۰ مراجعه به بخش جراحی در مرکز درمانی توسط بیمه‌شدگان سلامت صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۸۹۲ نفر نیز جزو بیمه‌شدگان بیماران خاص هستند و از خدمات ویژه بیمه استفاده می‌کنند، تصریح کرد: بیمه افراد جزو دهک‌های ۱ تا ۵ رایگان است و افراد جزو دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند که این اقدامات موجب شده میزان بهره‌مندی دهک‌هایی با درآمد پایین از خدمات بیمه بیشتر شود.

کرمی با بیان اینکه افرادی که طبقه دهک آن‌ها تعیین نشده نیز یک ماه بیمه رایگان دریافت می‌کنند تا نوع دهک آن‌ها تعیین شود، ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۱۴۰۱ انجام شد؛ موضوع تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بود که علاوه بر ۵ بیماری خاص ۱۰۲ بیماری صعب‌العلاج نیز تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند. حمایت‌های صندوق بیماری خاص مختص بیمه سلامت نیست و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در رابطه با اعطای وام برای بیماران خاص و صعب‌العلاج جزو استان‌های پیشرو بودیم و بیش از ۲۰۹۳ وام برای بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است. همچنین از دیگر اقدامات بیمه در زنجان اجرا، استقرار و ارتقا سامانه نسخه الکترونیک بوده که زنجان نیز بالاترین درصد نسخه الکترونیک را داشته و حدود ۹۸ درصد آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه استمرار پوشش خدمات ناباروری در استان نیز انجام شده و از اقدامات مثبت این دولت این بود که از شروع طرح تا ۲۰ مهرماه ۳۶۰۰ خدمت در بخش سرپایی و ۲۸۳ مورد نیز پرونده منجر به درمان‌های ناباروری از طرف بیمه سلامت انجام شده است، عنوان کرد: یک مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در بیمارستان آیت‌الله موسوی و یک مرکز سطح ۲ نیز در شهر ابهر درحال خدمت‌رسانی به افراد است. پوشش بیمه مادران باردار و شیرده را نیز در بیمه سلامت داریم و در این نوع مادر تا ۵ سالگی کودک تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: از اقدامات دیگر بیمه سلامت می‌توان به تسهیل‌گری در عقد قرارداد با پزشکان نیز اشاره کرد. همچنین بیمه سلامت مجری اجرای درمان ترک اعتیاد در سطح سرپایی است و به صورت میانگین ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون تومان برای هزینه‌های ترک اعتیاد از طرف بیمه به مراکز اعطا می‌شود.

کرمی با بیان اینکه با حذف دفترچه درمانی دسترسی فرد به سوابق پزشکی و اعتبار بیمه حذف شده بود که با طراحی سامانه شهروندی فرد می‌تواند از همه سوابق پزشکی، اعتبار بیمه‌نامه و ... مطلع شود، همچنین تلفن پاسخگویی ۱۶۶۶ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان است، خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت پوشش بیماران مجهول‌الهویه نیز انجام می‌شود. همچنین بیمه در حال حرکت به سمت هوشمندسازی است تا بتواند خدمت‌رسانی‌های خود را به صورت به‌روز ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha