• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072618789
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

حفظ محیط‌زیست به یک گفتمان تبدیل شود

حفظ محیط‌زیست به یک گفتمان تبدیل شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: حفظ محیط زیست ضروری است و به یک گفتمان تبدیل شود.

مسلم مرادی امروز ۲۶ مهرماه در همایش محیط‌ زیست لرستان که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت محیط‌ زیست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مسئله محیط‌زیست یک مسئله تجملاتی نیست بلکه یک مسئله حیاتی است و دنیا برای مسئله محیط‌زیست خود برنامه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بروجرد قطب صنعتی لرستان بوده و ۴۰ درصد صنعت استان در این شهرستان است، تصریح کرد: کارخانجات و صنایع مختلفی در شهرستان با کارگران زیاد مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: این صنایع باید از یک بُعد اشتغال‌زایی داشته و در بُعد دیگر از محیط‌زیست که برای همگان است حفاظت و حراست کند.

مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ محیط زیست، افزود: کارخانه آسفالت فیلتر شد و لوازم مورد نیاز نصب شده و در حال خدمت‌رسانی است.

وی بیان کرد: کارخانه نساجی مقداری از مواد آلاینده آن وارد آب‌های سطحی می‌شد که زمانی برای آن تعیین شده که تصفیه‌خانه را اورهال و بهینه کنند.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در شهرک صنعتی که تصفیه‌خانه آن‌ها دچار مشکلاتی بود اقدامات لازم انجام شده و در حال حاضر در حالت خوبی است.

مرادی اظهار کرد: در حوزه محیط‌زیست شهرستان دارای یک تالاب بی‌نظیر و نمونه بوده که یک سرمایه در شهرستان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته اتفاقات بدی افتاده و بخشی از تالاب بیشه دالان تصرف شده که در این راستا همه باید همکاری کنند تا تالاب را زنده کنیم و به حالت اولیه برگردانیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: خبرنگاران نکاتی که با ظرافت قلم و دوربین‌های خود کسب می‌کنند در اختیار مسئولین بگذارند چون در تصمیم سازی‌ها اثرگذار است.

مرادی اضافه  کرد: در کنار این تالاب روستای کپرجودکی قرار دارد که لک‌لک‌ها در این روستا لانه دارند و در کمال آرامش در کنار مردم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای تالاب بیشه دالان، افزود: در این دولت تصمیم‌های خوبی برای نجات تالاب‌ها صادر شده و مردم را باید با روش‌های اغنای پای‌کار آورد که این سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به رفع تصرف، اضافه کرد: در منطقه نظام‌آباد ۶۰ ویلای غیرقانونی تخریب، ۸۸ چاه غیرمجاز قطع انشعاب، ۲۸۰ پرونده برای متخلفین تشکیل و ۴۰۰ کد ملی به دستگاه قضایی معرفی شد.

فرماندار بروجرد اظهار کرد: حفظ محیط‌زیست به یک گفتمان تبدیل نشده است امروز با تلاش رسانه‌ها باید قدم‌های محکم‌تر برداشته شود اگر فکر اساسی نکنیم دچار بحران‌های بدتری خواهیم شد و چنانچه نتوانیم منابع آب را به‌درستی مدیریت کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha