• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402072618900
  • خبرنگار : 71129

تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است؟

تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است؟
ناو آمریکایی

«تحرکات نظامی اخیر آمریکا مرتبط با درگیری غزه-اسرائیل سؤالاتی را درباره ماموریت ایالات متحده و نقش آن در منطقه به وجود آورده است».

به گزارش ایسنا، شبکه خبری ای.بی.سی نیوز در گزارشی به تحرکات نظامی آمریکا و نقش آن در درگیری جاری منطقه اشاره کرده است:

۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی بر روی عرشه ۳ ناو

تفنگداران آمریکایی کجا هستند؟ ۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی از یگان اعزامی ۲۶ دریایی، سوار بر سه ناو این کشور به عنوان بخشی از استقرار منظم نیروها در خاورمیانه هستند.

دو ناو USS Bataan و USS Carter Hall پس از خروج از خلیج فارس در اوایل این هفته، سه شنبه در دریای عرب واقع در شمال اقیانوس هند بودند.

ناو سوم USS Mesa Verde هم به دلیل اینکه برای تعمیر در اسپانیا بود هم اکنون در راه مدیترانه است. این ناو در روزهای گذشته با حدود ۶۵۰ تفنگدار دریایی و ملوان بندری را در اسپانیا ترک کرد و در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است. اما به این ناو دستور داده نشده همانند ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford به سمت شرق این دریا حرکت کند و فعلا فقط باید در دسترس باشد.

آیا تفنگداران دریایی این ناوها راهی سرزمین‌های اشغالی خواهند شد؟

هیچ تصمیمی برای اعزام این تفنگداران یا کشتی‌ها به نزدیکی اراضی اشغالی وجود نداشته، اما روز سه‌شنبه پنتاگون تایید کرد که آنها در حال انتقال به موقعیت‌هایی هستند که در صورت صدور دستور در کوتاه‌ مدت می‌توانند در آن فعالیت خود را آغاز کنند و حضور داشته باشند. یک مقام آمریکایی گفته که هیچ دستوری داده نشده اما ناوهای USS Bataan و USS Carter Hall به سمت دریای سرخ حرکت می‌کنند و USS Mesa Verde در دریای مدیترانه باقی خواهد ماند.

تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است
نیروهای آمریکایی بر عرشه ناو

چرا حضور این ناوهای آمریکایی در اخبار منتشر شده است؟

چون آنها جزئی از تجهیزات نظامی آمریکایی هستند که در کوتاهترین زمان ممکن برای کمک به تخلیه اضطراری احتمالی پرسنل ایالات متحده یا دیگران در دسترس خواهند بود. آنها در هیچ جنگی شرکت نخواهند کرد و در حال حاضر هیچ دستور رسمی برای درگیر شدن آنها در این جنگ وجود ندارد، آنها فقط در حال حرکت هستند تا در صورت نیاز به آنها نزدیکتر شوند.

این ناوها و سرنشینان آنها چه کار می‌توانند انجام دهند؟

ناو USS Bataan شبیه یک ناو هواپیمابر است و ترکیبی از هلیکوپترها، اوسپری‌ها و جنگنده‌های "هریر" را حمل می‌کند. از این جنگنده‌ها می‌توان برای نجات افراد در کوتاه مدت استفاده کرد. USS Mesa Verde و USS Carter Hall ناوهای فرود آبی هستند و وسایل نقلیه زمینی را حمل می‌کنند.

این سربازان چه کسانی هستند؟

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به حدود ۲۰۰۰ سرباز این کشور و سایر مناطق دستور داده تا با یک اخطار ۲۴ ساعته بجای یک آماده باش عادی ۹۶ ساعته آماده رفتن به خاورمیانه باشند. این همان چیزی است که پنتاگون آن را "آمادگی برای دستورات استقرار" یا به اختصار "PTDO" می‌داند.

تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است
ناو آمریکایی

بنابراین، به ۲۰۰۰ سرباز از سرویس‌های مختلف ارتش آمریکا گفته شده که در یک اخطار ۲۴ ساعته آماده باشند. آنها نیروی ضربت نیستند اما واحدهایی هستند که مهارت‌های ویژه‌ای دارند که در خاورمیانه به کارشان می‌آید. روز سه شنبه پنتاگون تایید کرد که این واحدها شامل آنهایی می‌شود که در دفاع هوای، امنیت، لجستیک، پشتیبانی پزشکی، اطلاعاتی، شناسایی، جاسوسی و حمل و نقل و سایر ظرفیت‌ها مهارت دارند.

استقرار احتمالی این نیروها بخشی از یک راهکار بازدارندگی در مقابل ایران و حزب‌الله نیز است.

۲ ناوهواپیمابر آمریکا

چرا دو ناو هواپیمابر؟ اینها مربوط به اقدام بازدارنده در مقابل ایران و حزب‌الله است. داشتن یک ناو هواپیمابر یک بازدارندگی قوی است و داشتن دو تا از آنها یک بازندارندگی بسیار قوی‌تر است.

وجود دو ناو در یک منطقه بسیار نادر است و فقط در حال حاضر امکان پذیر است چون ناو USS Ford پس از یک استقرار شش ماهه در دریای مدیترانه به خانه بازگشته و USS Eisenhower به تازگی برای استقرار در خاورمیانه از طریق دریای مدیترانه حرکت کرده است. از روز سه شنبه، استقرار USS Ford به طور نامحدود تمدید شده است.

اینکه این دو ناو تا چه مدتی در منطقه بمانند و با هم باشند بستگی به اوضاع موجود دارد. ناو آیزنهاور شاید هفت تا ۱۰ روز دیگر به مدیترانه شرقی برسد.

یک ناوگروه چیست؟

وقتی یک ناوگروه برای ماموریتی شش ماهه اعزام می‌شود، بندر را با شش ناو و ناوشکن ترک می‌کند که ناوگروه نامیده می‌شود. آنها بندر را با هم ترک می‌کنند اما همیشه و در تمام مدت استقرار با هم نیستند. هدف این ناوها دفاع و پشتیبانی از ناوهواپیمابر از حملات است و آنها می‌توانند در صورت لزوم به هر جایی که لازم باشد، بروند.

این ۲ ناو هواپیمابر به عنوان بازدارنده چه کار می‌توانند انجام بدهند؟

هر کدام از ناوها ده‌ها هواپیما که اکثرا جنگنده هستند، حمل می‌کنند.

ناو فورد بزرگترین ناوهواپیمابر در نیروی دریایی آمریکاست و می‌تواند تا ۷۵ فروند هواپیما حمل کند درحالیکه آیزنهاور تا ۶۰ هواپیما حمل می‌کند.

تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است
ناو آمریکایی

حضور ۱۲۰ جنگنده آمریکایی در مدیترانه شرقی یک بازدارندگی است که می‌تواند در صورت لزوم به امنیت «اسرائیل» کمک کند.

با توجه به اوضاع کنونی، این ناوها قصد دخیل شدن در جنگ اسرائیل و غزه را ندارند، اما مساله بازدارندگی مربوط به یک ابهام استراتژیک است و اینکه پیام به «حماس و اسرائیل» این است که درگیر نشوند.

اما اگر لازم باشد، این ناوها می‌توانند از جنگنده‌های خود برای آنچه که هدفشان است، استفاده کنند اما در حال حاضر، ماموریت این ناوها شناسایی و جمع آوری اطلاعات درباره اوضاع پیرامونشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۳۵

آمریکای جنایتکار و رژیم صهیو نیستی بمب های ۲۰۰۰ هزار تنی بر سر مردم غزه می ریزند جهان اسلام و امت اسلام و جهان عرب باید آمریکا و رژیم صهیو نیستی را نابود کنند واز منطقه خاورمیانه بیرون نمایند...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۷ ۰۹:۴۷

امروز مسئله فقط فلسطین نیست. اعراب این حقیقت را باید بداند که غربی‌ها و اسرائیل نسل و نزاد عرب را هدف گرفتند. امروز فلسطین فردا مصر و اردن، پس فردا عربستان.! نژاد پرستی و اومانیزم دو روی یک سکه در حاکمیت غرب. فرانسه، انگلیس، و آمریکا تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی.