• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072618927
  • خبرنگار : 71457

تداوم تظاهرات در همبستگی با فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

تداوم تظاهرات در همبستگی با فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه و شهادت صدها تن، مردم کشورهای مختلف به تظاهرات در محکوم کردن این جنایت ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، موجی از خشم و اعتراضات را در سراسر منطقه و جهان به راه انداخته است و معترضان در ده‌ها کشور به خیابان‌ها آمدند تا این حمله مرگبار را محکوم کنند.

تجمع‌های اعتراضی در یمن و مقابل وزارت بهداشت این کشور و بیمارستان الثوره در صنعاء، پایتخت یمن برای محکوم کردن کشتار در بیمارستان المعمدانی برگزار شد.

اعضای کابینه در دولت صنعاء نیز در تجمع خود، حمایتشان را از اقدامات محور مقاومت در پشتیبانی از مجاهدان فلسطینی اعلام کردند.

همچنین امروز (چهارشنبه) راهپیمایی گسترده‌ای توسط دانشجویان و چهره‌های آکادمیک یمن در محکوم کردن جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه برگزار شد.

به نقل از المسیره، طی این راهپیمایی، پرچم فلسطین برافراشته شد و شعارهایی در محکوم کردن این جنایت وحشیانه در حق بیگناهان و غیرنظامیان در بیمارستان المعمدانی سر داده شد.

در سخنرانی در این راهپیمایی، رئیس دانشگاه صنعاء خواهان بسیج عمومی و آماده‌باش برای یاری مظلومان در غزه و فلسطین شد. وی افزود: جنایت صهیونیست‌ها در حق بیگناهان در بیمارستان المعمدانی در غزه چهره واقعی نازی‌های جدید در اسرائیل را برملا کرد.

در لبنان نیز روز خشم و عزاداری عمومی برای محکوم کردن کشتار بیمارستان المعمدانی اعلام و تظاهرات‌ها در مناطق مختلف لبنان برگزار شد.

در تجمع در صیدا در جنوب لبنان نیز اسامه سعد، از نمایندگان لبنانی گفت: نفاقی از جانب آمریکا و غرب در هنگام صحبت از حقوق بشر وجود دارد. محکوم کردن‌ها باعث نجات مردم فلسطین از کشتارها نخواهد شد و کافی نیست. دولت‌های عربی می‌توانند برای جلوگیری از تجاوز، دست به تحرکاتی بزنند.

ایمن شناعه، مسئول سیاسی جنبش حماس در صیدا لبنان گفت: سربازان اسرائیلی پیکرشان از غزه باز خواهد گشت. دولت‌هایی که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‌اند، باید به مقاومت ملحق شوند.

در عراق نیز، ادارات مختلف در نهادهای دولت تجمع‌هایی در همبستگی با مردم فلسطین در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی برگزار کردند.

از سوی دیگر، هزاران تن در تونس در مقابل سفارت فرانسه در پایتخت کشورشان تظاهرات کردند تا خشم خود را ابراز کرده و بمباران بیمارستان المعمدانی را محکوم کنند. تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین را در دست گرفته و شعار "مردم خواهان مقابله با جنایت عادی‌سازی هستند"، "اخراج سفیر واجب است"، سر دادند.

در اردن نیز هزاران تن در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha