• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402072619209
  • خبرنگار : 71619

از بدرقه مهرجویی تا تعطیلی سینما، تئاتر و کنسرت

از بدرقه مهرجویی تا تعطیلی سینما، تئاتر و کنسرت

بدرقه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، اظهارات وزیر ارشاد درباره شناسایی قاتل این دو هنرمند، تعطیلی سینما، تئاتر و کنسرت برای همدردی با مردم فلسطین، یادبود میرشمس‌الدین ادیب سلطانی، مذاکرات جدید مقام‌های ایران و عربستان و کشف‌های جدید در شرق و جنوب ایران از اخبار فرهنگی هنری ۲۶ مهرماه بود.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه ۲۶ مهرماه، مراسم بدرقه پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر با اجرای بهرام رادان (بازیگر) برپا شد. داریوش مهرجویی در حالی به خانه ابدی خود رفت که بسیاری از همکارانش به بدرقه او آمده بودند و در میان آن‌ها حضور یک نفر نشان از رفاقتی ویژه داشت؛ اصغر شاهوردی که از بنیانگذاران صدابرداری سرصحنه سینمای ایران شناخته می‌شود، صدابرداری چند فیلم داریوش مهرجویی از جمله «اجاره‌نشین‌ها»، «هامون»، «سارا» و «بمانی» را برعهده داشته، اما بیش از ۱۶ سال است که براثر یک حادثه در یک پروژه سینمایی خانه‌نشین شده و ناتوان از هر حرکت و گفت‌وگویی است.

بیشتر بخوانید:

گزارش ایسنا از حاشیه‌ها و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش + عکس

وزیر ارشاد: منتظر شناسایی قاتل مهرجویی و همسرش هستیم

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با ابراز تاسف از قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، گفت: به طور مستمر با همکاران قضایی و انتظامی در تماسم تا عاملان این جنایت - قتل مهرجویی و همسرش - هر چه زودتر شناسایی شده و به سزای عمل ننگین‌شان برسند.

ماتم «مش مریم» برای داریوش مهرجویی

تعطیلی سینما، تئاتر و کنسرت برای همدردی با مردم فلسطین

روز چهارشنبه همچنین برای همدردی با مردم فلسطین و با توجه به اعلام عزای عمومی در کشور، سینماهای موسسه تصویر شهر تعطیل و اجرای نمایش‌ها تا قبل از اذان مغرب لغو شد.

ضمن این‌که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز همدردی و همدلی جامعه هنری با مردم مصیبت‌زده فلسطین، اعلام کرد که اجراهای صحنه‌ای موسیقی (کنسرت) روز چهارشنبه مورخ ۲۶ مهرماه در سراسر کشور  برگزار نمی‌شود. شبکه نسیم نیز پخش برنامه‌های طنز خود را متوقف کرد.

جمعی از هنرمندان ایرانی:‌ با صدای بلند نسل‌کشی غزه را محکوم می‌کنیم

واکنش هنرمندان و چهره‌های ایرانی به جنایت بیمارستان غزه

بیانیه خانه کتاب در محکومیت حمله به غزه

یادبود میرشمس‌الدین ادیب سلطانی

در خبری هم اعلام شد که مراسم یادبود علمی میرشمس‌الدین ادیب سلطانی روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه از ساعت ۹ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

مالزی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت کنار کشید

مذاکرات جدید مقام‌های ایران و عربستان

افزون بر این‌ها، عزت‌الله ضرغامی و وزیر گردشگری عربستان در این روز و در حاشیه برگزاری بیست‌وپنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در ازبکستان، ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه، درباره گسترش همکاری‌های گردشگری و رفت‌وآمد بیشتر گردشگران بین دو کشور مذاکره کردند.

کشف‌های جدید در شرق و جنوب ایران

در نهایت این‌که باستان‌شناسان در ۷۰ کیلومتری مشهد، زوایای ناشناخته یک نیایشگاه ساسانی را کشف کردند. همچنین در کاوش‌های باستان‌شناسان منطقه لار استان فارس شواهدی از کوره ساخت سفال­ به‌دست آمد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

تشابه جنایت جنگی صدام و نتانیاهو!

حمایت از مظلوم در دیدگاه اسلام

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha