• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072719337
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سهم عمده بهره‌وری، تغییر فرهنگ کشاورزی است

سهم عمده بهره‌وری، تغییر فرهنگ کشاورزی است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بهره وری در بخش کشاورزی تنها راه برون رفت از کشاورزی معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی است.

سید عماد شاهرخی ۲۶ مهر ماه در مراسم آئین تجلیل سی و هفتمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی لرستان اظهار کرد: یکی از راه‌های بهره وری در بخش کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی است.

وی ادامه داد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به معنای یکپارچه سازی و یا هماهنگ نمودن کلیه فعالیت‌های کشاورزی اعم از آماده‌سازی زمین، تهیه بذر، کود، سم، ماشین آلات کشاورزی و نگهداری و استفاده صحیح از آن‌ها مدیریت صحیح مزرعه و بازاریابی محصولات کشاورزی است.

شاهرخی اضافه کرد: به نحوی که بتوان ضمن بالا بردن توان تولید، نوع کشت و محصولات را مطابق با نیازهای جامعه هدایت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: عمده بهره‌وری تغییر فرهنگ است و با یکپارچه سازی اراضی یا تشکیل تعاونی و... می‌توان در افزایش تولید محصول کشاورزی تاثیر گذار بود.

شاهرخی ضمن تشریح اولویت سازمان و اجرای یکپارچه سازی اظهار کرد: بیشتر اراضی لرستان خرده مالکی بوده و توسعه تکنولوژی در اراضی خرده مالکی بسیار دشوار می باشد.

وی افزود: یکی از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سامانه‌ها آبیاری نوین در اراضی یکپارچه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و انتقال یافته‌ها به بخش کشاورزی لازم و ضروری است.

شاهرخی اظهار کرد: برای توسعه محصولات به سمت توسعه صنعت کشاورزی و مدیریت بازار لازم است روز مزرعه‌ها و جشنواره‌ها بیشتر برگزار شوند.

وی گفت: مهمترین بخش کشاورزی، ترویج است و لازم است با استفاده از توان این بخش؛ علم و فناوری را به مزارع انتقال دهیم و ارتقاء تولیدات و افزایش امنیت غذایی را کسب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کسب رتبه نخست امور اراضی استان در بحث یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سال گذشته با تشکیل کارگروه مرتبط یکپارچه سازی با اولویت محرومیت زدایی، آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم استانی پویش هر مرکز یک یکپارچه سازی را اجرا خواهیم کرد و تا حصول نتیجه این طرح ادامه خواهد داشت.

شاهرخی اضافه کرد: در دولت سیزدهم رکوردهای زیادی در بخش کشاورزی بدست آمده است. در تولیدات بخش کشاورزی هم چون گندم، جو، دانه های روغنی، تولید تخم مرغ، توسعه گلخانه‌ها و... سیر صعودی داشته‌ایم.

وی افزود: واقعیت این است تجلیل از کشاورز و بهره بردار؛ تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از زنان و مردانی است که با کار طاقت فرسا در گرمای تابستان و سرمای زمستان نقش زیادی در تولید محصولات کشاورزی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: متولیان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی تنها سیاست گذار و تسهیلگر هستند و بیشترین زحمت، کار، تلاش بر عهده کشاورزان است که امنیت تولید و امنیت غذایی را بر عهده دارند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha