• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402072719353
  • خبرنگار : 71584

پاسخ به پر تکرارترین سوال مردم در خصوص «کالابرگ الکترونیک»

پاسخ به پر تکرارترین سوال مردم در خصوص «کالابرگ الکترونیک»

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک کاملا «اختیاری» است، به میزان استقبال مردم از زمان اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک هستند و این درحالیست که از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر در این طرح مشارکت کرده‌ و در صورت هزینه ۲۰۰ هزارتومان از یارانه خود، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شده‌اند.

سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اضافه شدن دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی به طرح کالابرگ الکترونیک، اظهار کرد: از ابتدای هفته گذشته، دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی همچون دهک‌های یک تا پنج مشمول دریافت امتیاز تشویقی طرح کالابرگ شده‌اند و در صورتی که ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد؛ به عبارتی با استفاده از این طرح یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان ارتقاء می‌یابد.

وی افزود: به این دهک‌ها نیز همان اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی نیز در صورت خرید از میان ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد غذایی اضافه شود.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال مردم از این طرح، اعلام کرد که در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک هستند و این درحالیست که از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون بیش از ۱۷ میلیون نفر (بیش از ۵ میلیون خانوار که معادل بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۶۰ میلیون نفری می‌شود) در این طرح مشارکت کرده‌ و از امتیاز مزایای طرح بهره‌مند شده‌اند.

به گفته یحیوی، در فاز ششم اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که دهک‌های ۶ و ۷ درآمدی اضافه شدند، از روز شنبه (۲۰ مهرماه) تا روز چهارشنبه (۲۵ مهرماه) حدود ۴ میلیون نفر مشارکت کردند که در این میان سهم مشارکت دهک ۶ و ۷ درآمدی معادل ۸۰۰ هزار نفر است.

بنابر اظهارات وی، بیشترین مشارکت‌ها در استفاده از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ در دهک‌های پایین‌تر بوده است.

یحیوی در ادامه به اقدامات وزارت رفاه برای سهولت مردم در استفاده از کالابرگ پرداخت و افزود: در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه‌های اینترنتی وارد مذاکره شده است. هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای این اقدام فراهم و امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک وجود دارد. همچنین با چندین فروشگاه دیگر اینترنتی نیز صحبت شده و تست‌های فنی آن در حال انجام است و طی چند هفته آینده این فروشگاه‌ها نیز به شبکه کالابرگ متصل خواهند شد.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به یکی از پرتکرارترین سوالات مردم نسبت به این طرح، توضیح داد: یکی از پرتکرارترین سوالات مردم این است که آیا استفاده از این طرح اجباری است و باید حتما یارانه خود را برای خرید سبد غذایی صرف کنیم؟ پاسخ این سوال مشخص و این است که در خرید کالابرگ هیچ «اجباری» نیست. مردم می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی به همان روال قبل دریافت و استفاده کنند یا با ورود به فرآیند خرید کالابرگ، از مشوق‌های آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۰۹:۰۹

رفتم کارت زدم گفتن نصف مبلغ پرداخت کنید یعنی چهارصد تومان بخرم باید دویست پرداخت کنم وازیارانم کم میشه کسی که کارتش پول نداره چطورپرداخت کنه نصف مبلغ

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۰:۲۸

من درشهر ملارد هر فروشگاهی رفتم گفتند ماوصل نیستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۰:۳۳

میگن شما رانصب کن من که سواد ندارم بعدش میکن کد بیار مگم از کجا میگن از گوشی ما که بلد نشدیم ازقید گذاشتیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۰:۳۸

۹۹درصد سرپرستان سواد اینترنتی ندارندچرا خرید از کوپن اینترتی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۵:۱۱

برای این کالا برگ چند تا فروشگاه رفتم میگن کالا برگ نداریم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۹ ۱۶:۴۴

من خرید کردم این ماه برام یارانه واریز نکردند نخرید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۶:۵۵

سلام در این طرح اعتبار ماه بعد را این ماه میتوانی استفاده کنی و اگر همه اعتبار را خرج کنی پول نقدی برای ماه بعد باقی نمی ماند. بهتر است ۳۲۰ هزارتومان (۲۰۰ تومان + ۱۲۰ تومان اضافه) هر نفر را از اعتباری استفاده کرد و ۱۰۰ هزارتومان باقیمانده را خرج نکنیم تا ماه بعد نقدی به حساب بیاید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۰:۴۰

بنده همش روخرید کردم این ماه نه پول ریختن نه سبدکالا،الان بنده چیکارکنم به کی بگم خیلی احتیاج دارم کاش خرید نمیکردم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۰۶:۲۷

سلام دوستان من دو ماه خرید کردم وهر ماه ۲۳۰ هزار تومان کم ریختن سقف خرید هم بیشتر خرید کردم ....

avatar

س من ماه دوم هست خرید میکنم ولی این ماه 1میلیون دویست از حسابم کم کردند اول واریز شد ولی فروشگاه بعد چند نوبت اعلام کرد که حسابی بابت کالا برگ باقی نمانده ولی من نصف بیشتر خرید نکرده بودم نمیدانم فروشگاه برداشته یا به حساب دولت برگشته نمیدانم راهنمایی کنید